اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله قربانی در همایش روحانیون بسیج طلاب گیلان:

نظام سرمایه‌داری در حال از بین رفتن است/دنیا به طرف اسلام گرایش پیدا کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دنیا به طرف اسلام گرایش پیدا کرده است، گفت: نظام سرمایه‌داری در حال از بین رفتن است.

نظام سرمایه‌داری در حال از بین رفتن است/دنیا به طرف اسلام گرایش پیدا کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در همایش بزرگ روحانیون بسیج طلاب گیلان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: روحانیون بسیجی سبب افتخار هستند.
وی با بیان اینکه در آستانه روز عرفه قرار داریم، افزود: انسان برای رسیدن به مقام، جاه و زندگی نباید خود را ذلیل کند.
قربانی انسان‌ها را دارای عزت خواند و تصریح کرد: خداوند تمام اختیار را به انسان داده اما اختیار ذلیل شدن را نداده است.
امام جمعه رشت با تاکید براینکه اسلام ذلیل شدن انسان‌ها را جایز نمی‌داند، خاطرنشان کرد: اگر در برابر خداوند و اولیای خدا تعظیم می‌کنیم، تعظیم به ارزش‌هاست و روحانیون باید در این‌باره عزت نفس داشته باشند.
وی ادامه داد: روحانیت اصیل دست نیاز به طرف دیگران دراز نمی‌کند و دارای عزت است.
قربانی با اشاره به اینکه انسان نسبت به تمام اعمالی که انجام می‌دهد باید پاسخگو باشد، ابراز داشت: اعمال نیک انسان‌ها در آخرت به کمک آنها می‌آید.
نماینده نخست مردم گیلان در خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی را فرصتی عظیم برای جامعه برشمرد و گفت: امور با اخلاص به نتیجه می‌رسد.
وی به وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) اشاره کرد و بیان داشت: تمام نیازهای بشری در قرآن و اسلام نهفته است.
قربانی با بیان اینکه امام (ره) با انقلاب اسلامی امر محال را ممکن کرد، یادآور شد: روحانیت، سپاه و مسئولان به رهبری امام (ره) توانستند مکتب اسلام را به دنیا ارائه دهند.
نماینده ولی فقیه در گیلان بیداری اسلامی در منطقه و بهار کشورهای غربی را از انقلاب اسلامی دانست و افزود: نظام سرمایه‌داری در حال از بین رفتن است.
وی به پیروزی اسلام‌گراها در کشور تونس اشاره کرد و ابراز داشت: دنیا به طرف اسلام گرایش پیدا کرده است.
قربانی با تاکید براینکه روحانیون در خط مقدم بصیرت‌بخشی در جامعه قرار دارند، اذعان داشت: روحانیون بسیجی مسئولیت روشنگری جامعه را به عهده دارند.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه مهم‌ترین تکلیف طلاب تبلیغ و جذب مردم به طرف اسلام است، گفت: بسیج طلاب یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام محمد جمالی با اشاره به وجود 850 پایگاه بسیج طلاب در تمام حوزه‌های علمیه کشور گفت: سهم گیلان از این تعداد، دو حوزه مقاومت و 25 پایگاه بسیج طلاب است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری یک حوزه مقاومت و 12 پایگاه در استان به تعداد پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیون افزوده شود.
وی از وجود بالغ بر 3 هزار طلبه و روحانی در گیلان خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد، یک‌هزار و 800 نفر عضو بسیج طلاب و روحانیون هستند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری با راه‌اندازی حوزه‌های بیشتر این تعداد به 2 هزار و 500 نفر افزایش یابد.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان شناسایی و جذب تمام طلاب و روحانیون، ساماندهی طلاب در رشته‌های تخصصی و استفاده از نیروهای طلبه و روحانی را سه ماموریت این سازمان عنوان کرد.
جمالی، راه‌اندازی سایت ویژه شهدای روحانی، برگزاری یادواره‌های شهدای روحانی و طلبه، اعزام مبلغ و هادیان سیاسی به اقشار مختلف مانند بسیج دانش‌آموزی و دانشجو، تشکیل هسته‌های علمی و پژوهشی، برگزاری جشنواره‌های علمی، فرهنگی و فراخوان مقالات در موضوع‌های مختلف، برگزاری جشنواره ورزشی، خدمت‌رسانی به طلاب و روحانیون، برگزاری اردوهای یک و دو ساله با عنوان «مجمع تحلیل بررسی سیاسی و تربیت و آموزش حلقه‌های معرفتی» در قالب طرح صالحین در سراسر استان را بخشی از ماموریت‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته توسط سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان بیان کرد.
وی با اشاره به اعزام مبلغ به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی خاطرنشان کرد: امسال 4 هزار و 300 نفر روز فعالیت توسط طلاب در مناطق محروم گیلان انجام شده است.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان درباره اعزام مبلغان به راهیان نور اذعان داشت: سال گذشته 250 نفر از روحانیون در راستای پاسخگویی به پرسش‌های دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول