اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خبر داد:

بهره‌برداری از ساختمان 50 مدرسه علمیه تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: 200 پروژه مدرسه علمیه خواهران در کشور در دست احداث قرار دارد که تا اواخر سال حدود 50 پروژه از آنها به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ساختمان 50 مدرسه علمیه تا پایان سال
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی با اشاره به سرمایه‌گذاری صورت‌ گرفته در زمینه مکانیزه کردن سازمان حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تقریباً قبل از آنکه سامانه اتوماسیون در شهر و استان قم و یا در بسیاری از نقاط کشور راه‌اندازی شود، سامانه اتوماسیون خود را راه‌اندازی کرد.
وی از این اقدام به عنوان یک تجربه‌ بسیار موفق و قوی و یکی از نقاط قوت چابک‌سازی حوزه‌های علمیه خواهران یاد ‌و عنوان کرد: این تجربه در اتوماسیون اداری و در نظام شبکه الکترونیکی، مخصوص حوزه‌های علمیه‌ خواهران است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه سامانه اتوماسیون حوزه‌های علمیه خواهران هم در روال اداری و هم در امور آموزشی بسیار مفید و موثر است، بیان کرد: تمام فعالیت‌های آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از طریق این فرایند انجام می‌گیرد، جدیدا امور تاسیس و توسعه نیز وارد این فرآیند شده است و بخش فرهنگی و تربیتی هم به همین سمت پیش می‌رود.
وی با اشاره به فعال‌سازی آموزش مجازی و غیرحضوری در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران طی دو تا سه سال اخیر ادامه داد: در حال حاضر با مجوزی که از سوی شورای عالی حوزه‌های علمیه صادر شده است، بخش عظیمی از کادر حوزه‌های علمیه خواهران از طریق آموزش مجازی ارتقای تحصیلی و آموزشی می‌یابند.
‌جمشیدی افزود: این‌ افراد غیر از کسانی هستند که به جز کادر مدارس علمیه از آموزش‌ها و فرصت‌هایی که در این فضا ایجاد شده است، استفاده می‌کنند.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش هیئت امنا در اداره مدارس علمیه خواهران در سطح کشور تصریح کرد: هیئت‌های امنای یکی از نهادهای برون‌سازمانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به حساب می‌آیند که بدون حقوق و مزایا توان موجود در استان‌ها اعم از منابع مالی، منابع انسانی و ظرفیت‌های علمی و فرهنگی را به مدد حوزه‌های علمیه‌ خواهران می‌آورند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در آغاز فعالیت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کمتر از دو درصد اماکن این مرکز، «ملکی» یا «در اختیار» و واجد شرایط بود، افزود: امروز 200 پروژه مدرسه علمیه خواهران در کشور در دست احداث قرار دارد که تا اواخر سال حدود 50 پروژه از آنها به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: با وجود آن که در سال‌های اخیر کمک‌های دولتی مناسبی به پروژه‌های عمرانی حوزه اختصاص یافته است، با کمکی که دولت به شورای عالی حوزه‌های علمیه دارد و شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز این کمک‌ها را در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار می‌دهد، این حجم از کار امکان‌پذیر نیست.
‌جمشیدی اظهار کرد: در حقیقت با این کمک‌های دولتی حدود 20 تا 30 درصد هزینه احداث این 200 مدرسه تامین می‌شود و سایر هزینه‌ها به واسطه منابع محلی و هیئت‌های امنا تامین شده است.
وی از موسسین و اعضای هیئت‌های امنای مدارس علمیه خواهران به عنوان افراد متدین و شخصیت‌های علمی و فرهنگی در استان‌های مختلف یاد کرد که بدون ارتباط استخدامی با هسته مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کارگزار حوزه به شمار می‌روند و بعضا تأمین‌کننده پشتوانه‌های اقتصادی و مالی حوزه‌های علمیه‌ هستند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول