اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران خبر داد:

بهره‌برداری مدرسه علمیه امام علی (ع) تا 1.5 سال آینده

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود با تزریق اعتبار مناسب، مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری برسد.

بهره‌برداری مدرسه علمیه امام علی (ع) تا 1.5 سال آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی ظهر امروز در بازدید از پروژه در حال احداث مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری با بیان اینکه حضور خیران در احداث مدرسه‌های علمیه ضروری است، بیان داشت: با توجه به اندک بودن اعتبارات فرهنگی، دولت ضرورت دارد برای توسعه فرهنگی استان خیران نیز در ایجاد مراکز فرهنگی مذهبی اقدام کنند.
وی تصریح کرد: محل کنونی پروژه حوزه علمیه امام علی (ع) در گذشته مدرسه علمیه بوده و در زمان طاغوت به دلیل قرارگرفتن در مقابل مسجد جامع ساری به دبیرستان دخترانه تبدیل شد و بعد از انقلاب تصمیم به ساخت مجدد مدرسه علمیه اتخاذ شد.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هیچ فعالیتی برای احداث مدرسه علمیه در این مکان نشد، تصریح کرد: کمبودهای اعتباری ناشی از دفاع مقدس موجب شد تا از سال 81 برای ساخت مدرسه علمیه اقدام نکنیم که تاکنون بخش زیادی از اعتبارات این پروژه را خیران تقبل کردند.
طبرسی مدرسه علمیه امام علی (ع) را جامع دانست و عنوان کرد: چهره‌های علمی، فرهنگی و ولایی که در مرکز مازندران وجود دارند دلیل محکمی است تا مرکز جامع حوزوی در این شهر احداث شود.
وی بنا به گزارش‌های مدیر اجرایی پروژه مدرسه علمیه امام علی (ع) پیشرفت فیزیکی بنا را 60 درصد اعلام کرد و اذعان داشت: پیشرفت سریع پروژه‌های عمرانی منوط بر آب و هوای مساعد و اعتبار کافی است.
طبرسی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با تزریق اعتبار مناسب این ساختمان حوزوی تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری برسد.
نماینده ولی فقیه در مازندران متذکر شد: اقدام خیر خیران در بخش توسعه فضاهای فرهنگی نیاز است تا کمک‌های مناسبی برای احداث مدرسه‌های علمیه در سطح استان داشته باشند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول