اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی قم:

مطالعات آبخیزداری قم انجام نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی قم از انجام نشدن مطالعات آبخیزداری قم به دلیل کمبود اعتبارات خبر داد و گفت: انجام نشدن این مطالعات مشکل‌آفرین خواهد بود.

مطالعات آبخیزداری قم انجام نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد عفتان در دیدار با علی لاریجانی که پیش از ظهر امروز انجام شد به ارائه گزارش عملکرد اداره کل منابع طبیعی استان قم پرداخت و اظهار کرد: حدود 80 درصد از اراضی استان قم زیرپوشش این اداره کل بوده و برای درصد بالایی از آنها سند صادر شده است.
وی با بیان اینکه در اکثر روستاهای مهم زمین برای واگذاری به روستاییان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است، افزود: به دلیل اینکه این زمین‌ها با قیمتی پایین واگذار می‌شود، کمتر شاهد تعرض به اراضی هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی استان قم عنوان کرد: واگذاری‌های خوبی در این مدت توسط این اداره کل برای بخش‌های تولیدی صنعت، کشاورزی، دامداری و دامپروری انجام داده‌ایم که شاهد ثمرات ازرشمند آن در استان هستیم.
عفتان در بخش دیگری از گزارش خود به طرح مشکلات آبخیزداری در استان قم پرداخت و اظهار کرد: استان قم در انتهای خط آبی کشور قرار دارد و هرگونه تغییر در سرشاخه‌ها مشکلاتی را برای ما رقم می‌زند.
وی افزود: بعد از جریان جاری شدن سیل در قم ما نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار برای انجام کارهای مطالعاتی حوزه آبخیزداری در قم بودیم که به علت عدم تامین آن این کار انجام نشد و در این زمینه ما عقب هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه فضای سبز قم از میانگین فضای سبز کشور بسیار پایین‌تر است، بیان کرد: برای جبران این کمبود دو طرح مهم در دست اقدام داریم که یکی از آنها احداث فضای سبز در محور قم ـ تهران است که کارهای مطالعاتی آن انجام شده است و عملیات اجرایی آن 15 روز قبل با مشارکت شهرداری آغاز شده است.
عفتان همچنین از راه‌اندازی بوستانی در ابتدای جاده قم ـ گرمسار خبر داد و اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 470 هکتار و با نام مبارک ثامن‌الائمه (ع) برای استفاده مسافران و عابران این جاده احداث می‌شود‌ که سهم بسزایی در جبران کمبود فضای سبز قم خواهد داشت.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول