اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

رشد 150 درصدی دوره‌های آموزشی پودمانی کارکنان آبخیزداری

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: معاون آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از افزایش 150 درصدی دوره‌های آموزشی پودمانی ویژه کارکنان این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

رشد 150 درصدی دوره‌های آموزشی پودمانی کارکنان آبخیزداری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مسعود نائب عباسی بعدازظهر امروز در نشست گردهمایی مسئولان و اعضای شبکه سه آموزش و ترویج کشور اظهار داشت: با توجه به اهمیت بحث آموزش و ارتباط تنگاتنگ آن با بحث ترویج برگزاری دوره‌های آموزش پودمانی کارکنان در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: کارکنان این سازمان پس از طی دوره‌های مختلف با دریافت دارای جداگانه در سیکل آموزشی قرار می‌گیرند.
نائب عباسی با بیان اینکه در طول اجرای برنامه سوم و چهارم توسعه درصدی از اعتبارات تخصیص یافته به هر سازمان به‌منظور آموزش کارکنان اختصاص داشت، گفت: این در حالیست که در برنامه پنجم توسعه از تخصیص سرانه آموزشی سخن به میان آمده است.
معاون آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: برهمین اساس در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی از سرجمع اعتبارات تخصیص یافته حداقل یک درصد اعتبارات را به بحث آموزش تخصیص داده‌اند تا اینکه دستورالعمل جدید صادر شود.
وی با بیان اینکه در این دستورالعمل سرانه آموزشی براساس نرم‌های جاری در نظر گرفته می‎شود، گفت: این نرم‌ها با توجه به بحث هدفمندی یارانه‌ها ممکن است تغییر یابد.
نائب عباسی با اشاره به آغاز تقویم آموزشی این سازمان براساس نیاز سنجی‌های صورت گرفته، گفت: در آخرین تحقیقات انجام شده سعی بر آن شد تا برنامه‌ها با سر فصل نظام جامع آموزشی کارکنان منطبق باشد.
وی برگزاری هفت دوره عمومی به‎صورت غیرحضوری را از ویژگی‌های این فصل نظام جامع آموزشی برشمرد و گفت: برگزاری دوره‌هایی از جمله دورکاری، همت مضاعف و بهبود مدیریت از جمله دوره‌های برگزار شده در این دوره آموزشی است.
این مقام مسئول از ارزشیابی دستگاه‌ها در طول برگزاری دوره‌های عمومی خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سه دوره غیرحضوری پیش‎بینی شده که به صورت ملی برنامه‌ریزی آن انجام و در ستادها برنامه آن طرح‌ریزی و سپس به استان‌ها تفویض اختیار می‎شود.
وی اولویت اجرایی دوره‌ها را تخصصی بودن آنها عنوان کرد و گفت: فراخوان دوره‌های ملی و تخصصی در حال انجام است.
نائب عباسی با بیان اینکه دوره‌های استانی را به چند شیوه مختلف می‎توان برگزار کرد، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌هایی از جمله جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه‎ای و استانداری از جمله شیوه‌های برگزاری این دوره‌های آموزشی است.
وی در ادامه با اشاره به صدور گواهی نوع دوم، گفت: گواهی نوع دوم از تاریخ 19 فروردین ماه قابلیت اجرایی دارد.
معاون آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از افزایش برگزاری دوره‌های پودمانی ویژه کارکنان خبر داد و گفت: تعداد دوره‌های برگزاری مقطع پودمانی از 338 دوره در سال گذشته به 510 دوره در سال جاری افزایش یافته است.
در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام محمد حسینی به عنوان سرپرست نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول