اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی شهرداری قم مطرح شد؛

ارائه اختیارات وسیع به شهرداران

خبرگزاری فارس: شرکت‌کنندگان در همایش مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی شهرداری قم خواستار ارائه هرچه بیشتر اختیارات به شهرداران شدند.

ارائه اختیارات وسیع به شهرداران
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی شهرداری قم ظهر امروز با حضور مسئولان مدیریت شهری شهر مقدس قم و مدیران ادارات دولتی در سطح استان قم، در سالن اجتماعات سینما وتوس برگزار شد.
مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی به این معنا است که برای تمام اهداف یک مجموعه برنامه‌ریزی مناسب انجام شود که در طراحی یک برنامه راهبردی جامعه، دو مولفه مورد نظر قرار می‌گیرد که موجب رشد و توسعه مجموعه در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شود.
شناسایی اهداف نخستین مولفه‌ای است که باید در زمینه طراحی یک برنامه راهبردی به آن دقت شود تا بتوان با استفاده از شناخت اهداف، نسبت به دومین مولفه یعنی شناسایی راهکارهای تحقق اهداف، اقدام کرد و برنامه‌ای جامع، کامل و بی‌طرفانه طراحی و به انجام رسانید.
از سال 1389 که طراحی یک برنامه راهبردی در شهرداری قم مورد نظر مدیران شهری قرار گرفت، تلاش‌های زیادی برای جذب کارشناسان و نظریه‌های جامع در رابطه با برپایی یک آرمان شهر شیعی در شهر مقدس قم انجام شد، اما شهرداری توانست تنها با استفاده از مشاوره کارشناسان، یک برنامه جامع و راهبردی در مورد رشد و توسعه شهر مقدس قم طراحی کند.
لازم به ذکر است که طبق گفته شهردار شهر مقدس قم، قرار بر این است که تا پایان آذر ماه سال جاری این برنامه راهبردی به شهرداری شهر مقدس قم ابلاغ شود و چارچوب فعالیت‌های شهرداری را مشخص کند تا مسیر رشد و توسعه شهر مقدس قم سریع‌تر از گذشته طی شود.
کاهش هزینه‌ها، آینده‌نگری، کاهش خطر‌پذیری، استفاده بهینه از منابع و اجرای طرح‌ها در زمان مشخص تنها گوشه‌ای از دستاوردهای اجرای برنامه راهبردی بوده که مراحل تدوین خود را گذرانده است و آمادگی اجرا را نیز دارا است.
گسترش اختیارات شهرداران یکی از عواملی است که می‌تواند موفقیت اجرای برنامه راهبردی را تضمین کند و موجب اشراف شهرداران بر تمام مسائل مدیریت شهری شود.
لازم به ذکر است که افزایش محدوده اختیارات شهرداران از جمله درخواست‌های شرکت‌کنندگان این همایش، از مسئولان و مدیران تصمیم‌گیرنده بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول