اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی:

برق جاده‌ها هیبریدی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در حال مذاکره با سازمان‌های مختلف برای تامین برق تیرهای چراغ برق در مناطق مختلف و جاده‌های استان با استفاده از نیروگاه‌های هیبریدی هستیم.

برق جاده‌ها هیبریدی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، احمد فرشبافیان در جلسه‌ با فرمانده پدافند هوایی تبریز با اشاره به مغفول ماندن جایگاه جهاد دانشگاهی نزد مراکز علمی و تحقیقاتی استان و با برشمردن برخی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی اظهار داشت: با گام نهادن جهادگران دانشگاهی به سمت نهضت علمی ـ پژوهشی و با تلاش جهادگران متخصص و توانمند استان در سال گذشته توانستیم نخستین نیروگاه هیبریدی کشور را با ظرفیت 50 کیلو وات ساخته و در جزیره خارک نصب کنیم.
 وی گفت: هم‌اکنون در حال مذاکره با سازمان‌های مختلف برای تامین برق تیرهای چراغ برق برای مناطق مختلف و جاده‌های استان از این طریق هستیم.
فرشبافیان همچنین با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه آتش خاموش‌کن‌های دیزلی (fire fating) در استان توسط  متخصصان این واحد افزود: نخستین نمونه این دستگاه در سکوی نفتی ابوذر با موفقیت نصب و راه‌اندازی شد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی بیان کرد: مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی یکی از مهمترین و موفق‌ترین مراکز آموزشی کشور محسوب می‌شود که با بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی استان قراردادهای آموزشی اجرا کرده‌اند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با تغییر رویکرد جهاد دانشگاهی از مقاله‌نویسی صرف به فاز عملیاتی و اجرایی مجموعه فنی مهندسی، جهاد دانشگاهی آماده است تا نیازهای پدافند هوایی را در زمینه‌های مختلف بررسی و رفع کند.
وی در ادامه با اشاره به مواضع، سیاست‌ها و برنامه‌های این نهاد گفت: پاسداری از ارزش‌ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جزو جداناپذیر از وظایف این نهاد تلقی می‌شود و ترسیم این چهره ما را موظف می‌کند در راه ساختن ایرانی آباد و مستقل از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
محمد بهنام، فرمانده پدافند هوایی تبریز نیز  ابراز امیدواری کرد، تا با این جلسه مشترک موجبات ایجاد زمینه‌های همکاری بین دو سازمان را فراهم کند.
انتهای پیام/ح30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول