اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

تولید 2 کیلوگرم زعفران در گیلان از 8 هزار مترمربع

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود از 8 هزار مترمربع از زمین‌های کوهستانی گیلان دو کیلو و 100 گرم زعفران برداشت شود.

تولید 2 کیلوگرم زعفران در گیلان از 8 هزار مترمربع
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج بنیادی پیش از ظهر امروز در جمع کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز فصل برداشت زعفران در گیلان اظهار داشت: امسال 8 هزار مترمربع از زمین‌های کوهستانی شهرستان‌های رودسر، رودبار، املش و سیاهکل به کشت زعفران اختصاص یافت.
وی افزود: طبق پیش‌بینی کارشناسان، کشاورزان گیلانی امسال دو کیلو و 100 گرم زعفران تولید می‌کنند.
به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، کشت زعفران از سه سال پیش به صورت آزمایشی در زمین‌های کوهستانی گیلان آغاز شد.
وی با بیان اینکه زمین‌های کوهستانی در مقایسه با زمین‌های جلگه رطوبت کمتری دارد، یادآور شد: این زمین‌ها برای کشت زعفران مناسب‌تر است.
بنیادی با اشاره به کشت پیاز زعفران در یک هکتار از اراضی استان، خاطرنشان کرد: در یک هکتار از زمین‌های کوهستانی گیلان نیز پیاز زعفران کشت شده که پیش‌بینی می‌شود 18 تن برداشت داشته باشد.
وی با تاکید بر توسعه کشت زعفران در گیلان خاطرنشان کرد: کشت زعفران در گیلان با هدف افزایش درآمد کشاورزان ترویج داده می‌شود.
بنیادی خاطرنشان کرد: سال گذشته 1.5 کیلوگرم زعفران در گیلان تولید شده بود.
وی به خواص زعفران اشاره کرد و افزود: زعفران گیاهی دارویی و صنعتی است، گل زعفران که به بخش کلاله و یا قرمزی آن سر ریشه می‌گویند در ابتدای برداشت به رنگ قرمز روشن است ولی به مرور به رنگ قرمز تیره‌رنگ تبدیل می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: زعفران در طب عوام نقاط مختلف جهان به عنوان آرام بخش، ضد اسپاسم، اشتهاآور و مقوی معده استفاده می‌شود.
به گفته وی، گیاه زعفران به عنوان آرام‌بخش، درمان درد معده و شکم و آسم مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل رنگ شادی که دارد در غذاها موجب نشاط انسان می‌شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول