اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قاینات:

400 هکتار اراضی زعفران قاینات نیازمند آبرسانی با تانکر است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان قاینات با اشاره به فرا رسیدن فصل برداشت زعفران در شهرستان قاینات گفت: 400 هکتار از اراضی زعفران این شهرستان نیازمند آبرسانی به وسیله تانکر است.

400 هکتار اراضی زعفران قاینات نیازمند آبرسانی با تانکر است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامعلی حبیبی‌منش پیش از ظهر امروز در ستاد مدیریت بحران شهرستان قاینات اظهار داشت: مشکل اصلی این شهرستان کم آبی است.
وی گفت: خشکسالی‌های 13 ساله باعث کاهش 60 تا 100 درصدی منابع آبی در این شهرستان شده که در این راستا محصول زعفران قاینات به طور اجبار باید با تانکر آبرسانی شود.
فرماندار قاینات افزود: بدین منظور 240 میلیون تومان نیاز ستاد خشکسالی شهرستان است تا نسبت به تامین آب مزارع زعفران اقدام شود.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان قاینات با اشاره مقایسه بارندگی این شهرستان افزود: قاینات از نظر بارندگی وضع مناسبی ندارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و افزایش دما و از طرفی کاهش بارندگی‌های سال‌های اخیر باید مدیریت منابع آبی در شهرستان را جدی گرفت.
حبیبی‌منش با اشاره به سفر چهارم هیئت دولت خواستار اجرایی شدن بعضی از مصوبات در مورد مدیریت بحران شد و گفت: با همت دولت 9 و 10 تحول چشم‌گیری در بحث پایگاه‌های امدادی جاده‌ای و تجهیزات امدادی به وجود آمده است.
در این جلسه بر چکاب وسایط نقلیه سبک و سنگین ادارات در طول زمستان، ارسال لیست کشیک ادارات، ذخیره‌سازی سوخت روستاها و شهرها، اطلاع‌رسانی به موقع کشاورزان در بحث حوادث، جمع‌بندی پروژه‌های قابل تامین اعتبار در مدیریت بحران و گزارش پیشرفت پروژه‌های فیزیکی تاکید شد.
فرماندار قاینات همچنین در ادامه سلسله دهگردشی خود از روستاهای سطح شهرستان، از 10 روستای دهستان شاسکوه بازدید کرد.
در این مراسم حبیبی‌منش و هیئت همراه در نخستین روستای مورد بازدید روستای کریزان مورد استقبال مردم قرار گرفتند.
فرماندار قاینات پس از استماع مشکلات روستا توسط نماینده این روستا در جمع مردم گفت: دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه‌اش خدمت‌رسانی است و همانطور که مردم جنگ را اداره و در برابر آن مقاومت کردند امروز نیز مردم هستند که دولت و نظام را حمایت می‌کنند.
حبیبی‌منش در جمع مردم روستای نیار گفت: با توجه به اینکه در سنوات آینده انتخابات شوراها را خواهیم داشت مشکل نداشتن شورا و دهیار مرتفع می‌شود.
وی تصریح کرد: شوراها و دهیاران باید دولت را در برگزاری طرح عظیم سرشماری و اطلاع‌رسانی برای حضور هیئت دولت و ریاست جمهوری به شهرستان قاینات یاری کنند.
فرماندار قاینات ادامه داد: اطلاعات سرشماری کاملاً محرمانه است و کسی حق دخالت در اطلاعات ارائه نشده را ندارد.
حبیبی‌منش در جمع مردم روستای بهمن‌آباد و فندخت گفت: امید است روزی برسد که همه مسلمانان دست اتحاد و همدلی به هم دهند و این وعده الهی است و محور وحدت همه مسلمانان قرآن مجید است و نجات بشر در آن است.
وی یادآور شد: همکاری با مأموران سرشماری و استقبال از هیئت دولت و ریاست جمهوری اسلامی ایران مورد انتظار است.
فرماندار قاینات گفت: بحث منابع طبیعی عمومی است و عمده روستاها با مشکل مواجه شده‌اند و محدودیت‌های قانونی وجود دارد ما موظف هستیم قانون را رعایت کنیم و نماینده پرتلاش شهرستان در مجلس مکاتبات زیادی را در زمینه مشکل منابع طبیعی با مردم انجام داده‌اند که به زودی موضوع حل می‌شود.
حبیبی‌منش گفت: به زودی بخش زیرکوه به شهرستان تبدیل می‌شود که نماینده مردم قاینات در این زمینه پیگیری‌های زیادی انجام داده است.
وی یادآور شد: به زودی با اعتباراتی که به جهاد کشاورزی اختصاص یافته برخی از مشکلات مطرح شده توسط نمایندگان روستا مرتفع می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول