اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاهش 3 هزار هکتاری مزارع؛

زنگ خطر برای نابودی محصول زعفران در گناباد به صدا درآمد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: مزارع زعفران گناباد طی سال‌های گذشته از 5 هزار هکتار به 3 هزار و ۵۰۰ هکتار کاهش یافته است که این موضوع زنگ خطری برای نابودی محصول زعفران در منطقه است.

زنگ خطر برای نابودی محصول زعفران در گناباد به صدا درآمد
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمدباقر جاهدی در جمع خبرنگاران گناباد اظهار داشت: با توجه به بارندگی بسیار اندک در سال زراعی جاری در مقایسه با سال‌های قبل از یک‌هزار و ۱۱۵رشته قنات این شهرستان، بیش از ۱۵۰رشته کاملا خشک و ۹۰ درصد باقی مانده نیز با کاهش آبدهی بین ۵۰ تا۸۰ درصدی مواجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در ۱۰سال گذشته پدیده خشکسالی ضربات سنگینی به زیر بخش‌های کشاورزی منطقه و به ویژه منابع آبی وارد کرده است.
جاهدی گفت: با این روند برای آبیاری مزارع زعفران شهرستان با مشکل جدی مواجه هستیم و این در صورتی است که باید حداقل یک نوبت آبیاری در مزارع برای حفظ پیاز زعفران انجام شود و اگر آبیاری انجام نشود پیاز زعفران پوک می‌شود و این امر سبب افت شدید محصول و پایین آمدن کیفیت آن می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی گناباد تصریح کرد: مزارع زعفران گناباد طی سال‌های گذشته از 5 هزار هکتار به 3 هزار و ۵۰۰ هکتار کاهش یافته است که این موضوع زنگ خطری برای نابودی محصول زعفران در منطقه است.
جاهدی خاطرنشان کرد: حدود 2 هزار هکتار از مزارع زعفران گناباد به آبیاری با تانکر نیاز دارد و برای این حجم آبیاری به تعداد ۲۵دستگاه تانکر به مدت یک ماه نیاز است.
جاهدی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات مذکور طی جلسه‌ای که با حضور مسئولان بخش کاخک در بخشداری برگزار شد، آبفای روستایی و شهری قول همکاری برای آبیاری مزارع زعفران دادند.
جاهدی ادامه داد: در سال جاری نیز هیچ‌گونه اعتباری برای آبیاری مزارع زعفران در نظر گرفته نشده و این در حالی است که بابت آبیاری مزارع زعفران در سال‌های گذشته هنوز به تانکرداران بدهکار هستیم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول