اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم تشریح کرد:

اقدامات امنیتی مردم در رابطه با سرشماری

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم اقدامات امنیتی که خانواده‌ها باید در برخورد با آمارگیران انجام دهند را تشریح کرد و گفت: رعایت نکات امنیتی در برخورد با آمارگیران بسیار ضروری است.

اقدامات امنیتی مردم در رابطه با سرشماری
جواد شاکر‌آرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، از تفاوت میان سرشماری سال 90 با سرشماری‌های گذشته خبر داد و در این رابطه اظهار کرد: در سرشماری سال 90 برخلاف سرشماری‌های گذشته که اطلاعات مسکن به صورت نمونه‌گیری جمع‌آوری می‌شد، اطلاعات مسکن‌ها را به‌طور کامل جمع‌‌آوری می‌کند و تمام جزییات را مورد نظر خواهد داشت.
وی ثبت کدپستی و کد ملی اعضای خانوار را از دیگر تفاوت‌های سرشماری سال 90 با سرشماری‌های گذشته دانست و اعلام کرد: افراد پاسخگو به آمارگیران باید کارت ملی اعضای خانواده را در اختیار داشته باشند و توجه کنند که اطلاعاتی که به آمارگیران می‌دهند مانند یک راز در پیش دولت و این افراد باقی خواهد ماند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم مهم‌ترین نکته در ارائه اطلاعات شخصی خود به آمارگیران را، شناسایی کامل آمارگیران از طریق کارت شناسایی عکس‌دار و دارای هولوگرام دانست و گفت: مورد دیگری که خانواده‌ها باید در رابطه با آمارگیران رعایت کنند این است که ماموران آمارگیر دارای جلیقه‌ها و سه برگه فرم‌ مخصوص طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه ساعت کاری افراد آمارگیر از ساعت هفت صبح آغاز می‌شود، عنوان کرد: ساعت کاری آمارگیران از ساعت هفت صبح آغاز می‌شود و تا غروب آفتاب به طول می‌انجامد و هر فردی که در خارج از این محدوده زمانی درخواست اطلاعات خانوار را کرد، مامور آمارگیر نیست و خانواده‌ها باید موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
شاکرآرانی عدم ورود آمارگیران به منازل را از دیگر ویژگی‌های آمارگیران دانست و در این رابطه افزود: هیچ مامور آمارگیری اجازه ورود به منازل را ندارد، حتی اگر فردی تمام مشخصات کامل یک فرد آمارگیر را داشت اما تقاضای ورود به منزل را کرد، خانواده‌ها موضوع را به اطلاع پلیس برسانند.
وی با بیان اینکه کلانتری‌ها لیست آمارگیران موجود در منطقه خود را دارند، اعلام کرد: ماموران آمارگیر زیر پوشش امنیتی کلانتری‌ها قرار دارند و مردم می‌توانند با هماهنگی با کلانتری‌ها، تاییدیه آمارگیران را دریافت کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول