اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان فیروزکوه:

تمام اطلاعات در سرشماری به درستی ارائه شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: در سرشماری امسال، تمام اطلاعات باید به درستی و با حوصله به ماموران سرشماری داده شود.

تمام اطلاعات در سرشماری به درستی ارائه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری در نشستی با موضوع سرشماری، با بیان اینکه امروز آمار و اطلاعات حرف نخست را در تمام کشورها می‏زند، گفت: امروز اگر جامعه‏ای یا وزارتخانه‏ای آمار درست نداشته باشد، نمی‏تواند به خوبی فعالیت کند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و همه باید در آن مشارکت کنند و به امور اجرایی آن اهتمام داشته باشند، ادامه داد: سرشماری یک طرح ملی است و به همین خاطر همه مسئولان و اقشار مردم باید وارد میدان شوند تا این طرح سرنوشت ساز به خوبی محقق شود.
افشارنادری از طراحی ساز و کار اجرایی سرشماری امسال از ماه‏ها قبل خبر داد و در این زمینه به برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‏های مختلف اشاره کرد و گفت: دست‏اندرکاران سرشماری با درایت خاصی مشخص شده‏اند و هم‏اکنون در حال فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: باید مشارکت مردم را همچون اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها در سرشماری امسال نیز شاهد باشیم و همچون قانون هدفمندسازی یارانه که بسیاری هشدار دادند که اجرایی نشود ولی در نهایت با همراهی مردم به خوبی عملیاتی شد؛ سرشماری نیز باید همین روند را طی کند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: مسئولان کشور به اطلاعات و آمار دقیق نیاز دارند و هنگامی که ماموران سرشماری از مردم سؤالاتی را می‏پرسند، فرد مورد نظر باید حوصله لازم را داشته باشد و قبل از آن، به اهمیت پاسخ دادن صحیح به سئوالات ماموران سرشماری و اهمیت آن پی برده باشد.
افشارنادری با بیان اینکه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها باید این تعامل را به خوبی برقرار ساخته و در این زمینه اطلاع‏رسانی کنند، خواستار توجه بیشتر رسانه‏ها به تبیین سرشماری سال 90 شد.
وی تصریح کرد: قاطبه مردم باید پی به اهمیت سرشماری عمومی نفوس و مسکن ببرند و همکاری لازم را در این زمینه با ماموران سرشماری داشته باشند و تک تک اعضای خانواده نیز باید در این زمینه توجیه شوند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: همواره یکی از شاخص‏هایی که برای خدمات‏رسانی به روستاها در نظر گرفته می‏شود، جمعیت آنهاست و به همین خاطر ارایه اطلاعات صحیح برای مشارکت در امور کشور و تامین آینده فرزندان این مرز و بوم لازم و ضروری است.
افشارنادری خطاب به دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها گفت: تمام اطلاعات از تعداد دام و افراد تحصیل‏کرده و شاغل گرفته تا خانه‏دار و ... باید به درستی و با حوصله به ماموران سرشماری اطلاع داده شود و انتظار داریم که شما کمک کار دولت در اجرای این طرح در روستاها بوده و همکاری‏های لازم را داشته باشید.
وی با بیان اینکه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها باید اخبار و نحوه آمارگیری را در روستای متبوعشان رصد کرده و به فرمانداری شهرستان فیروزکوه اطلاع‏رسانی کنند، ادامه داد: از افراد آموزش دیده‏ای در سرشماری امسال استفاده شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول