اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ2:

انتخابات کم‌هزینه‌ترین راه پاسخگویی به شیطنت دشمنان است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کم‌هزینه‌ترین کار برای پاسخگویی به شیطنت‌های دشمنان حضور مردم در انتخابات است.

انتخابات کم‌هزینه‌ترین راه پاسخگویی به شیطنت دشمنان است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی چهارشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی سر چراغ که از شبکه نور پخش شد، با اشاره به چشم‌انداز 1404 اظهار داشت: فاصله فراوانی با این چشم‌انداز در قم وجود دارد و این به آن دلیل است که این شهر مرکز علمی بسیار بزرگی برای جهان تشیع بوده و از ظرفیت فکری گسترده‌ای برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: حرکت خوبی در زمینه توسعه و پیشرفت در حال انجام است و باید سرعت کاری که در فعالیت اقتصادی در قم به وجود آمده به مدت 10 سال با شتاب بیشتر ادامه پیدا کند تا معضل عقب‌ماندگی و بیکاری حل شود و در سطح بین‌المللی فعالیت‌های مطرحی صورت گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بسیاری از پروژه‌هایی که اکنون وجود دارد در صورت اختصاص بودجه سریع به پایان می‌رسد.
 
* وضعیت معماری و شهرسازی قم درخور این شهر نیست

وی با اشاره به وضعیت معماری و شهرسازی قم گفت: وضعیت معماری و شهرسازی قم درخور جایگاه این شهر نیست و باید مطالعه دقیقی در این حوزه صورت گیرد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: امسال بودجه‌های سنگینی برای بافت‌های فرسوده ابلاغ شد تا با احیای این بافت‌ها از توسعه غیرضروری شهری جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه مراجع تقلید در قم نعمتی بزرگ محسوب می‌شوند، بیان کرد: مراجع اغلب نگرانی‌های معیشتی و بیکاری مردم را منتقل می‌کنند و به طور طبیعی نظرات آنها برای همه مسئولان، امر مهمی تلقی می‌شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قم باید در صحنه بین‌المللی به عنوان پایگاه فکری بزرگ معرفی شود، گفت: تحولات اخیر منطقه از این اقتضا برخوردار است که اندیشه اصیل اسلامی به آنها منتقل شود و قم مکان غنی از نظر ظرفیت فضلا، اندیشمندان و مراکز تحقیقاتی برای این امر محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون زمانی است که رفت و آمدهای بین‌المللی حوزه علمیه قم با کشورها آزاد شده و می‌توان به آسانی با بزرگان مصر و تونس به ارتباط پرداخت تا تحولی برای استان قم در صحنه بین‌المللی به وجود آید.
 
*  تحولات منطقه‌ای زلزله سیاسی است

لاریجانی با بیان اینکه تحولات منطقه‌ای زلزله سیاسی محسوب می‌شود، بیان کرد: این تحولات برخی کشورهای غربی را به حیرت واداشته و اهمیت آنها این است که نوعی بازگشت به خویشتن در منطقه به وجود آورده است.
وی خاطرنشان کرد: شاید برخی از تحلیل‌گران داخلی و خارجی با سطحی‌نگری موضوع را درک نکردند اما رهبر معظم انقلاب در روزهای نخست واژه بیداری اسلامی را به کار بردند که نشان می‌داد شناخت ایشان از مردم منطقه عمیق است.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز 90 درصد مردم تونس پای صندوق رای رفتند تا سیستم خود را انتخاب کنند و این امر نشان می‌دهد که انقلاب آنها از عمق مردمی برخوردار بوده و اسلام‌گرایان در این قیام اکثریت پیدا کرده‌اند.
وی تصریح کرد: دنیای اسلام در چند دهه اخیر این حادثه و تحولات را مشاهده نکرده بود و این امر مسئولیت بزرگی بر دوش ایرانیان در این زمینه قرار می‌دهد.
لاریجانی عنوان کرد: آمریکایی‌ها در عراق دچار فرسایش شده و در افغانستان نیز مشکلات فراوانی به دلیل هوسرانی در سیاست‌ورزی پیدا کرده و تصور می‌کردند با حملات خود می‌توانند شرایط را در کنترل بگیرند ولی از این موضوع آگاه نبودند که اوضاع دنیا در حال تغییر است.
وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها در مصر تلاش کردند تا سیستم دیکتاتوری را حفظ کنند ولی نتوانستند و اکنون صحنه بین‌المللی جا به جا شده و به طور کامل مکشوف شده که این افراد طرفدار دیکتاتوری هستند. 
 
* انتخاب افراد صالح و متخصص برای مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات یکی از موارد تاکید شده از سوی رهبر معظم انقلاب بود چراکه مردم با شرکت در انتخابات در سرنوشت خود سهیم می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: تصمیمات مهم مانند تایید وزرا به دست مجلس است و اگر افراد صالح انتخاب شوند تصمیمات معقول‌تر و سنجیده‌تری می‌توانند بگیرند.
 
* انتخابات کم‌هزینه‌ترین کار برای پاسخگویی به شیطنت‌های دشمنان

لاریجانی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات از جنبه بازدارنده برای هوسرانی دشمنان برخوردار است، گفت: کم‌هزینه‌ترین کار برای پاسخگویی به شیطنت‌های دشمنان حضور مردم در انتخابات است و این مسئله شعار نیست و این امر اثبات شده است.
وی خاطرنشان کرد: رعایت قانون در انتخابات یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری بود که کاندیدا و طرفداران، نهادهای اجرایی و وزارت کشور ملزم به رعایت آن هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتخابات نباید به چالش در کشور تبدیل شود و انتخابات باید امر مبارک باشد.
وی ادامه داد: هر اندازه ظرفیت افراد متخصص، مومن و متعهد در مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کند تصمیمات بهتری اتخاذ می‌شود.
لاریجانی با بیان اینکه مجلس نماد حقوق مردم است و از حقوق مردم صیانت می‌کند، گفت: هر اندازه مجلس مستقل و مقتدر باشد بهتر می‌تواند از حقوق مردم صیانت کند.
وی با اشاره به وظایف سه قوا بیان کرد: ظرفیت‌های قدرت و ثروت در قوای مجریه و قضائیه است و قوه مقننه می‌تواند نظارت و کنترل بر امور داشته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر قوه مقننه از ظرفیت علمی، تخصصی و تعهدی خوب برخوردار باشد علاوه بر صیانت از چهارچوب‌های نظام، می‌تواند به تدوین برنامه‌های مناسب بپردازد.
وی تاکید کرد: مجلس باید مجلسی شجاع، مستقل و مقتدر باشد و در صورت تعدی به مردم باید از حقوق مردم مراقبت کند و رابطه ملت با حکومت از طریق نمایندگان آنها صورت می‌گیرد.
 
* اختلاف نظرها باید در محیط‌های معقول به اتخاذ تصمیمات بهتر کمک کند

لاریجانی با تاکید بر همکاری قوای سه‌گانه گفت: همکاری قوا امری لازم است و حکومت خوب حکومتی است که قوای آن به صورت هماهنگ با یکدیگر عمل کنند و این به معنای نداشتن اختلاف نظر نیست.
وی ادامه داد: در یک خانواده نیز افراد با یکدیگر اختلاف نظر دارند ولی نباید این اختلاف‌نظرها به ستیز تبدیل شود و باید اختلاف نظرها در محیط‌های معقول به اتخاذ تصمیمات بهتر کمک کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اداره کشور کار مشکلی است و باید اراده‌های مردم را با سیاست به سوی توسعه کشور، صیانت از حقوق مردم و حفظ امنیت ملی معطوف کنیم و نباید سیاست را کوچک گرفت چراکه سیاست ورزیدگی ذهنی و تجربی می‌خواهد.
 
* هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از آبادانی و حفظ اسلامیت کشور نیست

وی خاطرنشان کرد: انتخابات می‌تواند پدیده مبارک و تقویت‌کننده بنیه کشور و دفع‌کننده توطئه‌های دشمنان باشد و باید این نکته در نظر گرفته شود که هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از صیانت از آرمان‌های انقلاب و وصایای امام خمینی(ره) مبنی بر آبادانی و حفظ اسلامیت کشور نیست.
لاریجانی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که جهش علمی داشته باشید و برای تحقق این امر باید از ظرفیت فکری جوانان بهره‌ بگیریم و باید محیط و امکانات لازم برای آنها فراهم شود و این معنای عدالت واقعی است.
وی با اشاره به دغدغه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: باید رونق اقتصادی به وجود آید و بخش‌های صنعتی و تولیدی این امر را پیگیری کنند تا از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاخک‌‌های ذهنی مردم باید به سوی توسعه کشور هدایت و سرمایه‌گذاری، کار، تولید و ابتکار به ارزش تبدیل شود.
وی ادامه داد: مجلس و دولت آینده باید روی توسعه کشور تمرکز کنند و اگر توسعه‌ای بدون عدالت باشد شکاف‌هایی که از نظر اجتماعی در غرب به وجود آمده شکل می‌گیرد.
لاریجانی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه عدالت گفت: این تاکیدات نشاندهنده دورنگری است و عدالت به معنای توزیع پول نیست بلکه مردم باید با کرامت زندگی کنند و با فناوری دانش خود به امرار معاش بپردازند.
وی یادآور شد: دولت موظف است برای تحقق عدالت اجتماعی بسترهای لازم را فراهم کند تا همه با مشارکت و سرمایه‌گذاری و از استعدادهای خود استفاده کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول