اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گرگان:

وزارت راه انگیزه جدی برای اجرای جاده ابر نداشت/ مجوز زیست محیطی بهانه بود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گرگان گفت: وزارت راه و شهرسازی انگیزه جدی برای اجرای جاده ابر و جاده علی‎آباد کتول به شاهرود را نداشت و همه بهانه‎اش این بود که برای اجرا مجوز زیست محیطی داده نشده است.

وزارت راه انگیزه جدی برای اجرای جاده ابر نداشت/ مجوز زیست محیطی بهانه بود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد محمدزاده که برای شرکت در نخستین همایش بین‎المللی آتش‌سوزی در عرصه‎های منابع طبیعی به گرگان سفر کرده چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: سازمان محیط زیست از روز اول اصرار بر اجرای طرح مذکور با رفع نقائص مهندسی که در جاده وجود داشت بود تا به عنوان یک جاده دسترس درجه اول مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی گزینه جدیدی را برای اجرا مطرح کرده بود، خاطرنشان کرد: گزینه ارائه شده، مستلزم تخریب محیط بود که با سفر هیئت دولت به گلستان این موضوع مورد تاکید قرار گرفت و دولت نیز این اختیار را به استاندار واگذار کرد که به عنوان نماینده دولت گزینه برتر را انتخاب کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: مشکل این پروژه حل شده و قطعیت یافته است همچنین محیط زیست و وزارت راه و شهرسازی کاملا به این مسئله اتفاق نظر دارند و حکمیت آن نیز به عهده استاندار گلستان است.
محمدزاده یکی از دلایل عدم تاخیر جاده علی‎آبادکتول به شاهرود را گزینه‎های ناشی از سلیقه‎ها عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر با مجوزهای زیست محیطی در صورتی که مطالعات انجام شده باشد طی 20 روز سازمان محیط زیست مجوز آن را صادر می‎کند و اگر در مدت زمان یاد شده این اتفاق نیفتد دستگاه این اجازه را دارد که رسما پروژه را آغاز کند.
محمدزاده با اشاره به اینکه این رویه در گذشته نبود اذعان داشت: زمانی که مسئولیت سازمان محیط زیست کشور را برعهده گرفتم بیش از 450 پروژه در نوبت قرار داشت که این پروژه‎ها نه یک سال بلکه بعضی از آنها سه تا چهار سال در نوبت بودند که اکنون یکسری اختیارات به استان‌ها داده شد و خیلی خوب بود و استان‎ها رسما خودشان تصمیم می‎گرفتند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پروژه‎ای در نوبت نداریم، اظهار داشت: در جلساتی که با آمدن هیئت دولت به استان‎ها انجام گرفت در یک روز حدود 12 پروژه بررسی و مجوزها در این زمینه داده شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول