اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دورود خبر داد:

آلودگی‌های زیست محیطی در دورود باید کاهش یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار دورود گفت: آلودگی‌های زیست محیطی در دورود باید کاهش یابد.

آلودگی‌های زیست محیطی در دورود باید کاهش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، نصرالله رشنو در کارگروه محیط زیست دورود با اشاره به فعالیت 50 ساله سه واحد تولیدی سیمان در دل شهر دورود گفت: برخی از شهروندان ساکن در اطراف کارخانه سیمان دورود نسبت به آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی ناشی از فعالیت این واحدهای صنعتی گله‌مندند.
وی اظهار داشت: با توجه به فعالیت سه واحد تولیدی سیمان در شهر دورود مسئولان ذی‌ربط باید نسبت به مسایل زیست محیطی توجه ویژه داشته باشند.
فرماندار دورود با اشاره به اینکه برخورداری از آب و هوای سالم و پاک از حقوق اولیه هر شهروند محسوب می‌شود، گفت: مسئولان شرکت سیمان باید در کنار کار تولید و بحث اشتغال‌زائی با نصب الکترو فیلترهای مناسب آلودگی‌های زیست محیطی را نیز به نحو شایسته کاهش دهند.
وی یادآورشد: بر اساس گزارش‌های واصله الکتروفیلترهای واحد یک و دو با هزینه‌ای بالغ بر20 میلیارد ریال نصب شده که امیدواریم مسئولان نسبت به نصب و راه‌اندازی فیلتر واحد سه نیز در اسرع وقت اقدام کنند.
در ادامه مدیرکل محیط زیست استان لرستان گفت: وظایف و تکالیف دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در خصوص مسایل زیست محیطی در برنامه‌های دوم، سوم و چهارم توسعه به خوبی مشخص شده است.
محمد حسین بازگیر اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی باید به گونه‌ای عمل کنیم که در کنار مقوله‌های تولید و اشتغال‌زائی بیشتر به مسایل زیست محیطی هم عنایت ویژه شود.
مدیرکل محیط زیست استان لرستان گفت: اخیراً علاوه بر مشکلات نصب الکترو فیلترها و آلودگی‌های صوتی کارخانجات سیمان، گرد و غبار ناشی از بهره‌برداری غیر اصولی از معدن مواد اولیه این واحدهای تولیدی نیز هوای بخش عمده‌ای از شهر دورود را آلوده کرده است.
در ادامه مدیر عامل شرکت سیمان دورود گفت: متأسفانه ما میراث دار یک مجموعه‌ای صنعتی با قدمتی بالغ بر 50 سال هستیم.
مهرزاد پورکریم اظهار داشت: به رغم همه مشکلات موجود کارشناسان و مهندسین مجتمع صنعتی سیمان دورود به جد به دنبال کاهش آلودگی در بخش‌های مختلف این واحد تولیدی هستند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای نصب و راه‌اندازی الکترو فیلترهای سه واحد سیمان دورود 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیر عامل شرکت سیمان دورود گفت: برای بهره‌برداری صحیح از معدن مواد اولیه سیمان دورود طرحی در دست مطالعه و بررسی است، که با اجرایی شدن آن بخش عمده‌ای از آلودگی‌های موجود کاسته می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول