اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تعمیر آسفالت بزرگراه کرج را قفل کرده است/ مردم تحمل کنند

خبرگزاری فارس: بیش از دو هفته است که مسافران و خودروهای عبوری در محور کرج ـ تهران پیش از رسیدن به پل فردیس مجبور به تحمل ترافیکی یک ساعته هستند.

تعمیر آسفالت  بزرگراه کرج را قفل کرده است/ مردم تحمل کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، این ترافیک چند کیلومتری از محدوده مهرشهر در بزرگراه کرج آغاز و تا نزدیکی پل فردیس ادامه دارد.
شرایط به گونه‌ای است که خودروهای عبوری که به دلیل موقعیت جغرافیایی با ماشین‌های سنگین نیز در این محدوده مسیر می‌شوند، مجبور می‌شوند زمانی حدود 40 دقیقه تا یک ساعت را در ترافیک بسیار سنگین طی کنند.
علت این ترافیک لکه‌گیری آسفالت این محدوده است و زمانی که مسافران با علت ازدحام خودروها روبرو می‌شوند، مشاهده می‌کنند که حد فاصلی حداکثر 30 متر مربع در حال لکه‌گیری از سوی کارگران است.
 
*گلایه متعدد شهروندان البرزی از مسئولان پلیس و وزارت راه 
 روز گذشته خبرنگار فارس در کرج که از طریق تلفن‌ها و شکایات پی در پی مردم از موضوع مطلع شده بود، در محل کار کارگران حضور یافت و از نزدیک این موضوع را بررسی کرد.
فردی که خود را مهندس رضا طاهری و مسئول اجرای این پروژه معرفی می‌کرد، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا این کار عمرانی در شب انجام نمی‌شود تا اینگونه مردم ناراضی نباشند؟ گفت: به دو علت مجبور هستیم در روز کار لکه‌گیری آسفالت را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: علت نخست این است که پلیس راه مجوز کار در شب را به ما نداده و تاکید می‌کنند که به دلیل خلوتی اتوبان و به طبع آن سرعت بالای خودروها و همچنین احتمال خواب‌آلوده بودن رانندگان، درصد وقوع تصادف در شب بالا می‌رود و نمی‌خواهیم خسارات جانی به مردم تحمیل کنیم.
این مسئول ادامه داد: همچنین در این فصل هوا سرد است و ما برای استفاده از آسفالت نیازمند درجه هوای مشخصی هستیم، لذا در شب‌ها به دلیل برودت هوا نمی‌توانیم کار کنیم.
طاهری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا با استفاده از علائم هشدار دهنده از چند کیلومتر جلوتر نمی‌شود رانندگان را آگاه و به طبع آن در شب کار لکه‌گیری آسفالت بزرگراه کرج ـ تهران انجام شود؟ گفت: این موضوع در اختیار پلیس راه است و ضمن اینکه ما در شب به دلیل سردی هوا نمی‌توانیم کار کنیم.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما که از وی پرسید چرا این پروژه در تابستان اجرا نشد؟ نیز گفت: دلیل امر را باید از مسئولان استان البرز پرسید که در این فصل قراردادی با وزارت راه به امضا رسانده‌اند.
 
*مردم چند روز دیگر تحمل کنند، کار تمام می‌شود
 در همین رابطه خبرنگار فارس در کرج با سید علی اصغر رضوی مدیر کل راه و ترابری استان البرز تماس گرفت و از وی درباره دلیل انجام پروژه فوق در ساعاتی غیر معمول که منجر به ترافیک سنگین یک ساعته در بزرگراه کرج ـ تهران شده است، سوال کرد.
رضوی در پاسخ اظهار داشت: این کار را برای مردم انجام دادیم و امیدوارم با تحمل سختی به زودی شاهد بازگشت وضعیت عادی به این قسمت از اتوبان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: تنها چند روز دیگر به پایان کار باقی است و ضمن پوزش از مردم تقاضا دارم این چند روز را هم تحمل کنند.
مدیر کل راه و ترابری استان البرز در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه مدیر اجرای پروژه می‌گوید حداقل 25 روز دیگر کار باقی مانده است؟ گفت: در ابتدا اینگونه بود اما خوشبختانه پروژه از زمان برنامه‌ریزی شده جلوتر است.
 
* هیچ کس پاسخگوی مردم نیست
 خبرنگار فارس در کرج همچنین تلاش کرد تا با مسئولان پلیس راه استان البرز گفت‌وگو کند که موفق نشد.
لازم به توضیح است، اجرای لکه‌گیری آسفالت بزرگراه فوق در مسافتی حدود چهار کیلومتر و تنها در یک طرف اتوبان ( غرب به شرق از کرج به تهران) انجام می‌شود و به نظر می‌رسد مسئولان درباره دلیل برنامه‌ریزی غلط پاسخگوی مردم نباشند.
شواهد نشان می‌دهد که هزینه مصرف سوخت خودروهای متوقف شده در ترافیک این محدوده حداقل چند برابر بودجه پروژه فوق باشد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول