اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرکل دفتر نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران:

ایران در نیمه نخست امسال 20 میلیارد دلار کالا صادر کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طی شش ماهه نخست امسال 20 میلیارد دلار کالای غیرنفتی به خارج از کشور صادر شده است.

ایران در نیمه نخست امسال 20 میلیارد دلار کالا صادر کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حمید زادبوم عصر امروز در همایش روز ملی صادرات استان لرستان، در خرم‌آباد گفت: کالاهای صادرات ایران تمام قاره‌های آسیا، اروپا، افریقا، آمریکا و اقیانوسیه را دربرمی‌گیرد ولی در حال حاضر بیشترین صادرات کشور به منطقه آسیا است.
وی افزود: صادرات کشور ایران در دو حوزه کالاهای غیرنفتی و خدمات صورت می‌گیرد، که در حوزه صادرات خدمات نیز مقرر شده سقف صادرات از 13 میلیارد دلار در سال جاری به 25 میلیارد دلار در سال 94 افزایش یابد.
مدیر کل دفتر نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت کشور با تاکید براینکه نرخ ارز یکی از دغدغه و مشکلات صادرات است، گفت: چند سالی است، که در زمینه صادرات کارهای قابل قبولی انجام گرفته، که در شش ماهه اول امسال 20 میلیارد دلار صادرات را داشته‌ایم که این رقم را در سال 94 باید به 80 میلیارد دلار برسانیم.
مدیر کل دفتر نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت کشور با تاکید براینکه بیشترین صادرات کشور به حوزه آسیا با مبلغ 25 هزار و 420 میلیارد دلار بوده است، گفت: در برنامه سوم توسعه هدفگذاری ما در حوزه صادرات 28,2 میلیارد دلار بوده که 92 درصد محقق شده، این مهم در برنامه چهارم توسعه در هدفگذاری 52,9 میلیارد دلار بوده که 149,9 درصد محقق شده است.
زادبوم یادآورشد: شورای عالی صادرات کشور، طرح‌های کاربردی موثری را برای افزایش میزان صادرات کشور تصویب کرده به طوری که برهمین اساس میزان صادرات کشور در سال جاری تا مرز 43 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه صادرات کشور انجام شده، افزود: قرار است در بخش صنعت و معدن نیز میزان صادرات به 31 میلیاد دلار برای سال جاری افزایش یابد.
مدیر کل دفتر نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت کشور گفت: برنامه‌های توسعه صادرات کشور در سال اول برنامه توسعه 17,8 میلیارد دلار با 66 درصد میزان تحقق، در سال دوم 26,4 میلیارد دلار و 88 درصد تحقق یابد.
زادبوم یادآورشد: در چهار سال گذشته دفاتر وابسته به وزارت بازرگانی در کشورهای مختلف جهان از 10 به 20 دفتر افزایش یافته که قرار است تعداد این دفاتر به 30 دفتر افزایش یابد.
وی کشورهای هدف دارای این دفاتر ایران را روسیه، اکراین، آذربایجان، کویت، ازبکستان، سوریه، پاکستان، امارات، قزاقستان، ترکیه، افغانستان، الجزایر، عراق، ونزوئلا، نیجریه، ترکمنستان،‌ چین، لبنان، هندوستان، اندونزی، عمان و آفریقای جنوبی عنوان کرد.
لازم به ذکر است، در این مراسم از هشت صادر کننده نمونه استان لرستان تجلیل شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول