اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر بی‌احتیاطی راننده کامیون در رشت؛

مادر و کودک شیرخواره‌اش طعمه مرگ شدند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از وقوع تصادف مرگبار یک دستگاه کامیون با یک مادر و فرزند شیرخواره‌اش در رشت خبر داد.

مادر و کودک شیرخواره‌اش طعمه مرگ شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید تقی امینی بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه نیروی انتظامی گیلان، حادثه مذکور را یکی از دلخراش‌ترین حوادث اخیر استان عنوان کرد.
وی اظهار داشت: یک دستگاه کامیون که راننده آن فردی 35 ساله بود، به دلیل عدم توجه کافی راننده به جلو و اطراف و همچنین حرکت غیر ضروری با دنده عقب به یک مادر و فرزند شیرخواره‌اش برخورد کرده و این تصادف هولناک منجر به فوت آنها شده است.
رئیس پلیس راهور گیلان، عدم آشنایی راننده غیر بومی کامیون که به طور اشتباه وارد محدوده شهری شده بود و  می‌خواست با دنده عقب غیر ضروری (نقص ماده 176 آیین نامه راهنمایی و رانندگی) در مسیر کمربندی میدان شهید قلی‌پور رشت قرار گیرد را از دلایل این اتفاق شوم برشمرد.
وی درباره ماده 176 گفت: این ماده در فصل دهم اشعار دارد که رانندگان وسایط نقلیه سنگین هنگام عبور از جاده‌های کم عرض و باریک یا عقب راندن باید یک نفر کمک راننده برای پرهیز از هر گونه خطر را به همراه داشته باشند.
امینی عابران پیاده را قربانیان ردیف نخست تصادفات درون شهری دانست و خاطرنشان کرد: در تصادفات درون شهری بیشترین خطر و آسیب وارده متوجه عابران پیاده است.
وی یادآور شد: عابران پیاده باید برای حفظ سلامت خود هنگام عبور از خیابان نهایت دقت و احتیاط لازم را به خرج دهند تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.
رئیس پلیس راهور گیلان بی‌مبالاتی و بی‌دقتی برخی از رانندگان را چالش بزرگی عنوان کرد و اذعان داشت: در تلاش هستیم که با فرهنگ‌سازی و بالا بردن سطح آگاهی رانندگان از قوانین راهنمایی و رانندگی و بیان محاسن اجرای درست قوانین، شاهد بهبود شرایط ترافیکی در استان باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول