اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات کشور:

برخورد با رفتار غیرقانونی کاندیداها؛ هرکس که میخواهد باشد‌

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات کشور برخورد با متخطیان از قانون را یکی از ضروریات خواند و گفت: برخورد با رفتار غیر قانونی کاندیداها یکی از اصول قانونی است و در این میان هیچ فرقی بین داوطلبان وجود ندارد.

برخورد با رفتار غیرقانونی کاندیداها؛ هرکس که میخواهد باشد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدصولت مرتضوی ظهر امروز در  همایش آموزشی- توجیهی مجریان انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی با حضور سه استان لرستان، مرکزی و همدان اظهار داشت: بعد از تشکیل حکومت دینی در ایران، استکبار جهانی برای مقابله با نظام جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کرد که امام راحل(ره) آن را نبرد فقر و غنا و جنگ میان اسلام و طاغوت خواندند که پایان‌ناپذیر است.
وی گفت: تحلیل امام خمینی(ره) از یک سو برگرفته از آموزه‌ها و احکام عالیه اسلامی و از سوی دیگر به خاطر فعل و انفعالات جغرافیای سیاسی جهان بود.
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان قسم خورده اسلام، شاهد رویش تفکر جدیدی تحت عنوان حکومت دینی بودند که بزرگترین قدرت برای مقابله با تفکرات سطله‌جویانه و نخ‌نمای آنها بود به همین منظور تمام تلاش خود را برای مقابله با آن به کار گرفتند.
وی با اشاره به مهندسی این تفکر در زمان نبی اکرم(ص) و کشت بذر آن در زمان ائمه اطهار(ع) ابراز کرد: متأسفانه به دلیل برخی انحرافات این مهم اجرایی و معماری نشد تا اینکه امام خمینی(ره) با همکاری مردم، حکومت جمهوری اسلامی ایران را تأسیس کرد.
مرتضوی ادامه داد: در این حکومت به مردم اختیار داده می‌شود و منتخبان ملت نیز باید محیط به احکام اسلامی و مجری آن باشند.
وی با اشاره به اینکه حکومت ولایت فقیه به معنای انتخاب فقیهی دیندار و آگاه است، ابراز کرد: به نظر بنده طرح نظریه "برخورد تمدن‌ها" از سوی هانتینگتون، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی کلید خورد تا رویارویی با تفکر و تمدن اسلامی را در دستور کار خود قرار داده باشد.
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: استراتژی اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی از دیگر موضوعاتی است که دشمن برای مقابله با حکومت دینی ایران بر روی آن متمرکز شده است.
وی نگارش هزاران کتاب علیه اسلام، کشیدن کاریکاتور تمثال مبارک نبی اکرم و معرفی شمشیر اسلام به جای بشردوستی آن را از مصادیق تلاش برای مقابله با اسلام و بد جلوه دادن آن خواند و بیان کرد: این در حالی صورت می‌گیرد که شاهد کشتار میلیون‌ها انسان بی‌گناه توسط حکومت‌های استکباری هستیم ولی با این حال خود را مهد دموکراسی و کانون انسان‌دوستی می‌نامند!
به گفته مرتضوی، ایران‌هراسی دشمن نیز در راستای جلوگیری از ترویج موج بیداری اسلامی در دیگر کشورهای جهان به منظور ادامه سلطه بر آنها و غارت منابع این کشورها بود که به لطف خدا در این امر نیز موفق نشدند.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات در تونس و اشتیاق مردم برای شرکت در آن ابراز کرد: اخبار و اطلاعات حاکی از پیشی گرفتن حزب اسلامگرای النهضه است که تاکنون توانسته اکثریت قریب به مطلق آرا را از آن خود کند.
معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: به جا آوردن سجده شکر از سوی عبدالجلیل، رئیس شورای حکومت انتقالی لیبی در بن غازی بعد از سقوط کامل قذافی و توجه به مدیریت کشور بر اساس موازین اسلامی از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی حیات استکبار جهانی را در خط پایان دانست و ادامه داد: در حال حاضر دشمن انتخابات ایران را نشانه رفته اما به دلیل انسجام و اتحاد ملی موجود در کشور، قدرت رویارویی با ما را ندارد.
رئیس ستاد انتخابات کشور ابراز کرد: لازمه تداوم وفاق ملی نیز در خدمت صادقانه به مردم است که در همین راستا باید طوق نوکری را به گردن آویخته و خادم حقیقی ملت بود.
وی در ادامه از اهمیت برگزاری انتخابات در کشور گفت و خاطرنشان کرد: همواره حضور مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی در صحنه، نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرده است.
مرتضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طراحی‌های مضحک و خلاف مبانی عقلی و حقوقی غرب مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی قصد ترور سفیر عربستان در آمریکا را داشته، اضافه کرد: تمام این تلاش‌ها برای مقابله با ایران صورت می‌پذیرد ولی این طراحی‌های غلط راه به جایی نمی‌برد.
وی با اشاره به اینکه قرآن بالاترین منشور حقوق بشر است، ابراز کرد: در تفکر دینی ما ترور یکی از مذموم‌ترین رفتارها به شمار می‌رود که همواره مورد نهی بوده است.
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به تحریم‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، به تعبیر غرب، عنوان "تحریم فلج‌کننده" را برای آن به کار برد و افزود: استکبار جهانی با طراحی‌های پیچیده و اعمال تحریم، می‌خواست ایران را از مسیر توسعه خارج کند ولی موفق نشد.
وی با بیان برخی از پیشرفت‌های ایران اسلامی، انرژی هسته‌ای را یکی از سرآمدترین موفقیت‌ها دانست و ابراز کرد: احمدی‌نژاد قفل‌های زده شده در پیمان نیاوران در دوران اصلاحات، را از تأسیسات هسته‌ای جدا کرد و تفکر "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" را به یک گفتمان ملی تبدیل کرد.
مرتضوی ابراز کرد: پیشرفت‌های حاصله در زمینه هوافضا و طراحی موشک‌های پیشرفته توسط جوانان مؤمن و متعهد ایران، خواب راحت را از چشم رژیم صهیونیستی ربوده است.
وی از موفقیت ایران در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و افزود: مخالفان نظام تصور می‌کردند که ایران با اجرای این طرح مسیر افول خود را طی خواهد کرد ولی مثل همیشه با برنامه‌ریزی درست و همراهی مردم، متوجه اشتباه خود در این زمینه شد.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به صرفه‌جویی 20 میلیون لیتر بنزین بعد از هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرد: در حال حاضر شاهد صادرات 10 میلیون لیتر بنزین به دیگر کشورها هستیم و صادرات سوخت هواپیما برای نخستین بار از کشور نیز نشان از موفقیت این طرح دارد.
وی خواستار مشارکت حداکثری مردم در امر انتخابات شد و ابراز کرد: امانتداری و رعایت قانون و تبدیل آن به گفتمان عمومی از ملزومات تحقق مشارکت حداکثری است.
مرتضوی برخورد با متخطیان از قانون را یکی از ضروریات خواند و گفت: برخورد با رفتار غیر قانونی کاندیداها یکی از اصول قانونی است و در این میان هیچ فرقی بین داوطلبان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه قانون باید توأم با عدالت و نگاه عدالت‌محورانه باشد، ابراز کرد: ایجاد چالش‌های اجتماعی و سعی در عدم مشارکت مردم در انتخابات و یا کمرنگ بودن حضور را در برنامه کاری خود دارد که باید در این زمینه هوشیار بود.
معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنبش وال استریت در غرب گفت: چندی پیش دشمنان نظام به خیال خام خود برای به حاشیه رفتن این جنبش، فراخوان تجمع در میدان فردوسی تهران را داده بود که حتی دو نفر نیز به آن پاسخ ندادند.
وی در پایان با اشاره به اینکه دست اندرکاران انتخابات باید بی‌طرف باشند، افزود: احدی حق ندارد به سمت کسی غش کند و باید مقتدرانه و باصلابت عمل کرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول