اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

آیت‌الله کعبی در گفت‌وگو با فارس:

جامعه مدرسین از گفتمان وحدت اصولگرایان برای انتخابات آتی حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیته داوری جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه جامعه مدرسین هیچ ضلع‌اصولگرایی را بر ضلع‌ دیگر ترجیح نمی‌دهند، گفت که جامعه مدرسین از گفتمان وحدت اصولگرایان برای انتخابات آتی حمایت می‌کند.

جامعه مدرسین از گفتمان وحدت اصولگرایان برای انتخابات آتی حمایت می‌کند
آیت‌الله عباس کعبی عضو کمیته داوری جبهه متحد اصولگرایان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه وحدت مطلوب همه اصولگرایان و دلسوزان انقلاب است، اظهار داشت:‌ از اینکه برادران جبهه پایداری تاکنون به مجموعه وحدت اصولگرایان نپیوسته‌اند، گلایه‌مندیم و در عین این گله‌مندی به همه اضلاع و شخصیت‌های اصولگرا نگاه یکسان داریم و هیج ضلعی را بر ضلع دیگر ترجیح نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه جامعه مدرسین از گفتمان وحدت اصولگرایان حمایت می‌کنند، افزود: جامعه مدرسین تلاش می‌کند تا اضلاع اصولگرایی به وحدت برسد.

کعبی با بیان اینکه جامعه مدرسین جبهه پایداری را یکی از اضلاع جبهه اصولگرایی می‌داند، افزود: ما تفاوتی بین اضلاع اصولگرایی با یکدیگر قائل نیستیم و معتقدیم بزرگان جامعه روحانیت و جامعه مدرسین طرفدار یک مجموعه خاص اصولگرا در مقابل مجموعه دیگر نیستند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه نگاه جامعه مدرسین به اضلاع اصولگرا کاملا یکسان و برادرانه است، گفت: دغدغه ما تلاش برای شکل‌گیری یک مجلس اصولگرا و ارزشی است.

کعبی همچنین گفت‌: تفاوتی برای جامعه مدرسین نمی‌کند که کدام ضلع و یا شخص اصولگرا بیشتر از دیگر اصولگرایان رأی مردم را کسب کند بلکه مهم این است که گفتمان اصولگرایی که همان گفتمان انقلاب،‌ امام و رهبری بوده و بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تاکید دارد، اعتماد مردم را کسب کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه اهمیت پیروزی اصولگرایان را در انتخابات آن مهم برشمرد و گفت: در انتخابات عادی باید مردم‌سالاری دینی در کشور ما نمود پیدا کند.

وی با بیان اینکه وحدت اصولگرایان منجر به موفقیت گفتمان اصولگرایی خواهد شد، افزود: عدم وحدت اصولگرایان مفید نخواهد بود مگر برای برخی اشخاص اصولگرا و یا جریان‌های غیر همسو با نظام و رهبری. لذا جریان‌های اصولگرا باید خویشتن‌داری کنند و فریاد خود را بر سر فتنه‌گران و منحرفان بلند کنند.

کعبی با بیان اینکه جریان‌های غیر همسو با نظام در صورت عدم وحدت اصولگرایان از فضای انتخابات استفاده خواهند کرد، گفت: دلسوزان باید تلاش مستمری برای تجمیع سرمایه اجتماعی و ظرفیت گفتمان انقلاب اسلامی و همچنین ظرفیت پیوند عمیق امامت و امت که در کرمانشاه نمود عینی را داشت، داشته باشند تا حضور مردم در انتخابات باشکوه باشد.

عضوکمیته داوری جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه نیروهای دلسوز انقلاب به دنبال باز تولید گفتمان ۹ دی و ۲۲ بهمن و راهپیمایی روز قدس در انتخابات آتی هستند، تصریح کرد: مردم برای اسلام، اهل بیت، امام و رهبری و شهدای گرانقدر وظیفه شرعی خود می‌دانند تا پای صندوق‌های رای حاضر شوند بنابراین اصولگرایان باید با وحدت پاسخگوی مردم باشند.

وی پافشاری بر اصول را یکی از شاخص‌های ارزشی نیروهای انقلابی دانست و گفت: وحدت نیروهای ارزشی در انتخابات آتی هدف جامعتین است و لذا بر همین اساس تاکید می‌کنیم که بر اصول و آرمان‌های انقلاب پافشاری کرد.

کعبی با بیان اینکه اختلاف، تفرقه و موضع‌گیری علیه اضلاع اصولگرا موجب تضعیف گفتمان اصولگرایی خواهد شد، گفت: تلاشمان در این است که با کنار گذاشتن منحرفان و فتنه‌گران، اتحاد اصولگرایان در برابر کانون‌های قدرت و ثروت شکل بگیرند.

وی با بیان اینکه اگرچه پیوستن جبهه پایداری به مجموعه اصولگرایان مقداری دیر شده اما هنوز امیدها برای حضور آنها باقی است، افزود: امیدواریم برادران ما جبهه پایداری به درخواست‌های دلسوزان انقلاب و نظام توجه کنند چون که ممکن است تأخیر آنها در عدم شرکت در جلسات خیلی دیر شود. و اصولگرایی متعلق به همه است و نباید توسط یک جناح و گروه خاص اصولگرا مصادره شود.0

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت:‌ اضلاع اصولگرایی نیز باید توجه داشته باشند که بجای درخواست‌ها و دیدارها با بزرگان برای درخواست از آنها برای توصیه به جبهه پایداری خودشان با دوستانشان بنشینند و گفتگو کنند و از آنها بخواهند که در جلسات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه جبهه متحد اصولگرایان همواره از جبهه پایداری برای حضور در جلسات ۸+۷ دعوت به عمل آوره است، گفت: ما از اعضای جبهه پایداری می‌خواهیم در اولین جلسه ۸+۷ شرکت کنند.

کعبی با بیان اینکه نقدهای جبهه پایداری به ۸+۷ باید در جلسات مشترک با سایر اضلاع اصولگرایی مطرح شود، گفت: جبهه پایداری با حضور در ۸+۷ می‌تواند در انتخابات تاثیرگذار باشد و ما آرزو می‌کنیم که آنها به این مجموعه بپیوندد.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پایان گفت: ما همواره برای وحدت و پیش‌برد گفتمان اصولگرایی تلاش می‌کنیم و به حول قوه الهی هرگز رضایت نمی‌دهیم که جریان اصولگرایی صرفا توسط بعضی از اضلاع و بر علیه ضلع دیگر به پیش برود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول