اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نهاوند:

35 درصد فضاهای آموزشی نهاوند نیازمند مقاوم‌سازی است

فرماندار نهاوند گفت: مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: از 285 فضای آموزشی نهاوند 101 واحد آموزشی با 728 کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی هستند.

35 درصد فضاهای آموزشی نهاوند نیازمند مقاوم‌سازی است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علیرضا تلکو پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش نهاوند خواستار توجه و تقویت رابطه نیروی انتظامی با مسئولان و مدیران مدارس به ویژه در ساعات تعطیلی مدارس دخترانه در نهاوند و ایجاد بستر فعالیت‌های عملی برای دانش‌آموزان هنرستان‌ها با توجه به وجود رشته‌های فنی وحرفه‌ای شد و گفت: در هنرستان فارابی با همکاری جهاد کشاورزی و شهرداری باغ 10 هزار متری ایجاد می‌شود.
وی از فعالیت 48 واحد آموزشی تخریبی با 231 کلاس درس و 5 هزار و 79 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی خبر داد و افزود: 50 درصد از کلاس‌های این مقطع تخریبی هستند.
مدیر آموزش و پرورش نهاوند همچنین تصریح کرد: در مقطع متوسطه سه واحد آموزشی با 38 کلاس و یک‌هزار و 77 دانش‌آموز تخریبی هستند یعنی 12 درصد از کلاس‌های درس این مقطع نیز تخریبی است.
وی با اشاره به مدارسی که نیازمند مقاوم‌سازی هستند، بیان داشت: 41 واحد آموزشی با 400 کلاس درس و 5 هزار و 356 دانش‌آموز نیازمند مقاوم‌سازی است.
تکلو اضافه کرد: در مجموع از 285 فضای آموزشی نهاوند 101 واحد آموزشی با 728 کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی هستند.
امام جمعه نهاوند نیز آموزش و پرورش را زمینه‌ساز تحولات فراوان در جامعه خواند و بیان داشت: مهم‌ترین مشکل امروز نسل جوان ایران اسلامی و به تبع آن جوانان نهاوند، مشکل فرهنگی است که همکاری همه مسئولان را می‌طلبد.
حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در این نشست شناخت معضلات فرهنگی را مهم‌ترین کمک به اغنای فرهنگی نسل جوان خواند و افزود: بهره‌مندی از نظرات علما و اندیشمندان اسلامی در این مورد ضروری است زیرا ایرانی تشنه معنویت و اخلاق اسلامی است.
وی آموزش و پرورش را گسترده‌ترین خانواده در ایران اسلامی خواند و بر توجه ویژه مسئولان به این نهاد تأکید فراوان کرد.
امام جمعه نهاوند از نیروی انتظامی خواست نهایت همکاری را با مسئولان آموزش و پرورش در اجرای قوانین متناسب با خواست منطقی جوانان که اجرای مناسب امنیت است، داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در این رابطه باید فکر و اندیشه جوانان را به کار گرفت تا بهتر و زودتر به امنیت پایدار مدنظر همه مردم به ویژه جوانان نخبه و اندیشمند دست یافت.
فرماندار نهاوند نیز در این جلسه اظهار داشت: آموزش و پرورش زمینه‌ساز همه تحولات فرهنگی و اجتماعی در جامعه است که باید نسبت به اجرا و برنامه‌ریزی برخی امور فرهنگی در جامعه تلاش مضاعف شود و بدون توجه به آموزش و پرورش نمی‌توان به اهداف سند تحول بنیادین در این نهاد دست یافت.
اسماعیل زارعی‌کوشا به ضرورت توجه به تشکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس اشاره کرد و افزود: این انجمن باید با برنامه‌ریزی مطلوب فکر، ذهن، اراده و انرژی مثبت جوانان دانش‌آموز را در زمینه‌های مختلف به کار گیرد و از این سرمایه‌های ارزشمند جامعه اسلامی نهایت استفاده را ببرد.
وی خواستار توجه به رشته‌های فنی وحرفه‌ای به ویژه در مدارس با توجه به نوع علاقه دانش‌آموزان شد و تصریح کرد: به کارگیری توان فکری دانش‌آموزان نقش مهمی در آینده بهتر کشور دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول