اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان خبر داد:

بهره‌برداری از 22 هزار طرح بنگاه‌های زودبازده

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: با پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده تاکنون بیش از 22 هزار و 800 طرح در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

بهره‌برداری از 22 هزار طرح بنگاه‌های زودبازده
نیاز یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: تحقق اهداف طرح بنگاه‌های زودبازده اقتصادی در استان در گرو پرداخت به موقع تسهیلات مورد نیاز این بنگاه‌ها از سوی بانک‌های عامل است.
مدیرکل امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: دولت عدالت محور نهم با اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده اقتصادی در کشور سعی کرده است تا با حمایت از مشارکت بخش خصوصی بر روند توسعه کشور شتاب بیشتری دهد.
وی تصریح کرد: برای پرداخت تسهیلات به بنگاه های زودبازده اقتصادی، دولت از طریق بانک‌های ملی، ملت، مسکن، تجارت، صادرات، رفاه، کشاورزی، صنعت و معدن و سپه به عنوان بانک‌های عامل، این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می‌کند.
یعقوبی کل اعتبار ابلاغی به این بنگاه‌ها از سال‌های 84 تا 89 را بیش از 12 هزار و 133 میلیارد ریال برشمرد و اعلام کرد: در این رابطه بانک‌های ملی و کشاورزی بیشترین حجم تسهیلات را به متقاضیان پرداخت نموده‌اند.
وی با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح نیز تاکنون بیش از 44 هزار و 115 طرح زودبازده اقتصادی در قالب این بنگاه‌ها به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند، تصریح کرد: تاکنون بیش 27 هزار و 585 طرح از این تعداد طرح معرفی شده به بانک‌ها، بررسی و پرونده بیش از 27 هزار و 233 طرح به مرحله عقد قرارداد رسیده است.
وی اشتغال پیش‌بینی شده این طرح‌ها را بیش از 53 هزار و 85 نفر دانست و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری همه دستگاه‌های متولی اشتغال استان و مشارکت بخش خصوصی شاهد تحقق این میزان اشتغال در استان در این بخش  باشیم.
یعقوبی اضافه کرد: با پرداخت تسهیلات به این بنگاه‌ها تاکنون بیش از 22 هزار و 800 طرح به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خاطرنشان کرد: در صورت همراهی و همکاری بیشتر سیستم بانکی، اجرایی کردن طرح بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین می‌تواند کمک شایانی به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان کند.
وی در پایان اظهار داشت: از نکات مهم دیگر اجرای طرح بنگاه‌های کوچک زودبازده اقتصادی در استان می‌توان به طرح تمام شماری طرح‌های منعقده اشاره نمود که در این طرح کنترل صحت اجرای عملیات و میزان اثربخشی سنجش و خوشبختانه استان در ردیف استان‌های برتر کشور قرار گرفت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول