اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا؛

شهرکرد میزبان مربیان درجه 3 آب درمانی می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت قایقرانی و نجات غریق چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین دوره مربیگیری درجه سه آب درمانی در شهرکرد برگزار می‌شود.

شهرکرد میزبان مربیان درجه 3 آب درمانی می‎شود
ابراهیم شفقت امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: آب درمانی یا هیدروپاتی درمان امراض به وسیله آب است.
وی گفت: آسان‌ترین، راحت‌ترین و ارزان‌ترین وسیله‌ای که ورزشکاران و مردم برای رفع خستگی، کسالت و به دست آوردن آرامش و راحتی از آن استفاده می‌کنند، آب است.
شفقت با اشاره به مزایای آب درمانی، افزود: تسکین دردها و آرامش، در دسترس بودن آن برای همه، ارزان بودن نسبت به روش‌های دیگر، اندازه گیری درجه حرارت آب به آسانی، سبک شدن وزن بدن در آب و عامه پسند بودن آن برای همه، از جمله مزایای آب درمانی است.
رئیس هیئت قایقرانی و نجات غریق چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: افزایش درجه حرارت بدن، افزایش سوخت و ساز بافت‌ها، اتساع عروق، افزایش جریان خون، افزایش میزان فعالیت قلب از دیگر این مزایا به‎‌شمار می‎رود.
وی با بیان اینکه تاثیرات درمانی آب به واسطه اثری است که آب روی پوست بدن دارد، گفت: در آب درمانی، پوست بدن به عنوان یک عضو مهم و اساسی است، چراکه بر اثر برخورد جریان آب، گیرنده‌های عصبی پوست تحریک می‌شوند.
شفقت ادامه داد: تحریکات ایجاد شده از طریق اعصاب، بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می‌گذارند و این تاثیرات سیستم عصبی مرکزی است که باعث به وجود آمدن اثرات درمانی آب می‌شود.
وی اضافه کرد: استفاده از آب درمانی روی جریان خون، سوخت و ساز بدن، سیستم عصبی، ترکیب خون و میزان ترشح غدد نیز تاثیر می‌گذارد و در نهایت، تجمع این تاثیرات روی روان فرد منعکس می‌ شود.
شفقت با اشاره به موارد کاربرد آب درمانی در ورزش، گفت: رفع خستگی و آرامش در ورزشکاران، درمان ضایعات ورزشی مزمن مثل کوفتگی، رگ به رگ شدن و پیچ خوردن مفاصل، گرم کردن عضلات بدن، افزایش جریان خون در بافت‌ها، بهبود وضع تغذیه سلول‌ها، قبل از شروع تمرینات و حرکات برای تقویت و آماده کردن بدن، از مهم‌ترین این کاربردها محسوب می‎شود.
نخستین دوره مربیگیری درجه سه آب درمانی فردا پنجم آبان‌ماه جاری با حضور 45 مربی قایقرانی و نجات غریق در شهرکرد برگزار می‎شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول