اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان خبرداد:

ارائه خدمات درمانی به 316 هزار کردستانی

خبرگزاری فارس: مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت: در بخش درمان مستقیم از ابتدای سال جاری تاکنون 316 هزار و 588 نفر به صورت سرپایی به مراکز مختلف درمانی استان مراجعه کرده‌اند.

ارائه خدمات درمانی به 316 هزار کردستانی
وفا طبرزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان در حال حاضر با داشتن دو بیمارستان در سنندج و سقز و یک پلی‌کلنیک تخصصی در سنندج و دو درمانگاه عمومی در شهرهای بیجار و قروه به خدمات رایگان به بیمه شدگان سطح استان ارائه می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته در حال حاضر به ازای هر 2 هزار نفر بیمه شده در این استان یک تخت فعال وجود دارد و این در حالی است که میانگین کشوری به ازای هر 3 هزار و 500 نفر یک تخت است.
مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان تصریح کرد: در شش ماه نخست سال‌جاری در مجموع 316 هزار و 588 بار مراجعه سرپایی به پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک از سوی بیمه شدگان در این استان صورت گرفته که نسبت به سال گذشته 3 درصد رشد مثبت داشته‌ایم.
طبرزدی اضافه کرد: در طول مدت زمان یاد شده 311 هزار و 666 بار مراجعه به مراکز پاراکلینیکی سازمان شامل داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و سنوگرافی در سطح استان صورت گرفته است.
وی یادآور شد: در همین مدت 8 هزار و 621 نفر در بیمارستان‌های سنندج و سقز بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه 4 هزار و 38 مورد عمل جراحی و یک هزارو 506 مورد زایمان طبیعی و 786 مورد سزارین نیز در طول شش ماه نخست سال‌جاری در مراکز درمانی ما صورت گرفته است، تصریح کرد: برگزاری بیش از 567 دوره آموزشی طی 61 دوره برای یک هزار 39 نفر از پرسنل شاغل از دیگر برنامه‌های اجرا شده این مدیریت درمان استان در مدت زمان یاد شده است.
به گفته وی، در حال حاضر بالغ بر 586 مرکز شامل، 101 پزشک عمومی، 189 پزشک متخصص، 129 داروخانه، 72 واحد پاراکلینیکی، 14 مرکز درمان بستری، 17 مرکز دولتی و 11 مرکز دی کلینیک و پلی‌کلینیک طرف قرارداد این سازمان هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: در طول شش ماه نخست سال جاری به یک میلیون و 600 هزار نفر در این مراکز خدمات ارائه شده است.
طبرزدی با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده 13 هزار و 868 نفر در این مراکز طرف قرارداد، بستری و درمان شده‌اند، اضافه کرد: 7 هزار و 636 مورد عمل جراحی نیز در این مدت در مراکز طرف قرارداد انجام شده است.
وی افزود: این خدمات با صرف هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد ریال انجام شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول