اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز اجرای دو پروژه شهرداری قزوین

خبرگزاری فارس: کلنگ احداث دو پروژه فرهنگسرا و سالن ورزشی آتش‌نشانی شهرداری قزوین به زمین زده شد.

آغاز اجرای دو پروژه شهرداری قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عصر امروز طی مراسمی کلنگ اجرای دو پروژه فرهنگی و خدماتی شهرداری قزوین به زمین زده شد و در کنار این پروژه‌ها افتتاح پروژه لندفیلد محمدآباد به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل سازمان خدمات و طراحی شهرداری قزوین در این مراسم گفت: پروژه سالن ورزشی آتش‌نشانی و ستاد بحران قزوین طی مدت ۱۸ ماه با ۹۰۰ متر سوله و ۸۰۰ متر مربع ساختمان اداری احداث خواهد شد.
محمداسماعیل حافظی ادامه داد: برای تجهیز کارگاه این پروژه ۳۰۵ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۶۰۸ ریال اعتبار در نظر گرفته شده و در مجموع پیش‌بینی ما اجرای این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: این پروژه به شکل سازه فلزی فضاکار در یک هزار و ۳۵۰ متر مربع اجرا خواهد شد.
مدیرعامل سازمان خدمات و طراحی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این پروژه در بافت مسکونی شهری اجرا می‌شود بنابراین ضمن در نظر گرفتن ضرایب ایمنی بالا برای داشتن مقاومت لازم در برابر زلزله‌، طراحی پروژه نیز به صورتی بوده که نوع معماری آن با فضای مسکونی محل احداث همخوانی لازم را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه فرهنگسرای امام خمینی نیز باید بگویم که این پروژه نیز دارای طراحی متناسب با فضای مسکونی همجوار است.
حافظی خاطرنشان کرد: ما سعی کرده‌ایم در کنار اجرای یک پروژه مناسب و زیبا پیش‌بینی‌های لازم را برای فضای داخلی فرهنگسرا داشته باشیم از این‌‌رو  زیرزمین ساختمان به فضای ورزشی و طبقه اول و دوم به گالری در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: در طبقات بالا کلاس‌های آموزشی چندمنظوره و در طبقه آخر نیز یک کتابخانه مؤثر و مفید برای مردم قزوین احداث خواهد شد. البته در طراحی این ساختمان وسواس زیادی به خرج دادیم تا این ساختمان دارای معماری باوقاری باشد که متناسب نام حضرت امام خمینی (ره) شود.
وی توضیح داد: پروژه مجموعه فرهنگی و مرکز نشر آثار امام خمینی که در قالب فرهنگسرای امام خمینی رضوان‌الله اجرا می‌شود طی ۲۴ ماه احداث خواهد شد که برای این پروژه ۴ هزار و ۶۲ متر مربع زیربنا در ۶ طبقه شامل ۵ طبقه روی زمین و یک طبقه زیر زمین در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان خدمات و طراحی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: برای این پروژه پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۵۸۸ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۳۳۰ ریال در نظر گرفته شده که در این میان یک میلیارد و ۳۰۸ میلیون و ۹۴۰ هزار ریال برای تجهیز کارگاه اختصاص یافته؛ این پروژه به صورت اسکلت بتنی و در ۳۵۰ متر مربع احداث خواهد شد.
حافظی در خصوص پروژه لندفیلد اظهار کرد: واحد دفن مهندسی و بهداشتی پسماند (لندفیلد) که در مجتمع محمدآباد احداث شده با هدف مهندسی و بهداشتی مواد دورریختنی غیرقابل مصرف به اجرا درآمده است.
وی گفت:‌ برای این پروژه ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که  ۱۲ ماه زمان برده است و با افتتاح آن از این پس شاهد جداسازی و پردازش مواد دورریختنی و همچنین کنترل و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، جمع‌آوری و تصفیه شیرآبه‌ها و جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی خواهیم بود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول