اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه اقتصادی کردستان صورت گرفت؛

دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری صنعتی در کردستان

خبرگزاری فارس: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج از سرمایه‌گذاران کشور خواست تا برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی استان کردستان اقدام کنند.

دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری صنعتی در کردستان
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نشست هیئت نمایندگان اتاق ایران در تهران به توسعه‌نیافتگی بخش صنعت در کردستان اشاره کرد و گفت: در کردستان از لحاظ صنعت، معدن و تولید به دلایلی توسعه نیافته‌ایم، گرچه مزیت تجاری و مرزی کردستان در این سال‌ها به مدد استان آمد اما متاسفانه این مزیت در کنار ظرفیت‌ها و استعدادهای پرشمار موجود، هنوز استان را از عقب‌ماندگی نجات نداده است.
محمدسعید نقشی‌زادیان به توسعه متوازن کشور اشاره کرد و گفت: برای حل ده‌ها معضل پیچیده اجتماعی در کلان‌شهرها و مناطق توسعه‌یافته کشور باید به توسعه متوازن بیندیشیم که امیدواریم با اندیشه نیک سرمایه‌گذاران زمینه توسعه برای تمام نقاط کشور فراهم شود.
به گفته نقش‌زادیان استان کردستان برای سرمایه‌گذاری جغرافیایی بکر و مهیاست و دولت بر پایه تضمین‌های ملی در کنار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از هیچ حمایت و پشتیبانی فروگذار نخواهد کرد.
وی به حمایت‌های مصوب ملی در طرح توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری توسعه‌ای در کردستان اشاره کرد و گفت: در این طرح تمام سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از طریق نظام بیمه‌ای کشور در برابر حوادث ضد امنیتی به صورت صد در صد تضمین می‌شود و نرخ سود تسهیلات ریالی و ارزی اعطائی برای تمام سرمایه‌گذاری‌ها در کردستان به میزان 50 درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تامین می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی سنندج افزود: در اجرای این تضمین‌ها، دولت طرح‌های بزرگ تولیدی در کردستان را که نیاز به مصوبه شورای اقتصاد داشته باشد در حداقل زمان ممکن تاریخ وصول درخواست تعیین تکلیف می‌کند.
به گفته نقشی‌زادیان همچنین اسناد استیجاری اراضی واگذاری موضوع مواد 3 و 39 آئین‌نامه اجرائی لایحه قانونی اصلاح لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در جمهوری اسلامی و پروژه‌های کشاورزی و غیرکشاورزی خارج از شهرک‌های صنعتی و مجتمع کشاورزی در محل اجرای طرح‌های مورد نظر توسط بانک‌های عامل به عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود.
نقشی‌زادیان با بیان اینکه به بانک‌های کردستان اختیار داده شده که تسهیلات طرح‌های تولیدی و اقتصادی را تا سقف 100 میلیارد ریال و 10 میلیون دلار تصویب کند، افزود: این موارد بخشی از حمایت‌های دولت برای سرمایه‌گذاری در کردستان است که در کنار پتانسیل‌های بزرگ و مهم منطقه‌ای و مزیت استراتژیک نزدیکی به بازار عراق مجموعه‌ای را فراهم آورده که می‌تواند ما را در انجام وظایف ملی و میهنی توسعه مناطق کشور، ایجاد اشتغال، و افزایش سرانه‌های تولید کمک کند.
به گفته وی، استان کردستان ایران با داشتن مرز مشترک طولانی و اشتراکات فرهنگی و اجتماعی با اقلیم کردستان بستری مناسب برای تحکیم مراودات تجاری ایران با عراق که اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازار مصرف جامعه صنعتی و تولیدی ایران است.
نقش‌زادیان با بیان اینکه تجار کردستان را به صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در اقصی ‌نقاط کشور معرفی می‌کنیم، گفت: از ره‌آورد این تعامل اثرگذار و اعتمادبخش منابع تهدید سرمایه ایرانیان برای حضور در بازار عراق کم‌ اثر و بازگشت سرمایه تضمین و تولیدات صنعتی کشور بدون دغدغه به بازار بزرگ عراق عرضه می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول