اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره جهاد کشاورزی آستارا خبر داد:

صادرات 1300 تن کیوی از مرز آستارا

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره جهاد کشاورزی آستارا از صادرات افزون بر یک‌هزار و 300 تن کیوی در نیمه نخست امسال از مرز آستارا خبر داد.

صادرات 1300 تن کیوی از مرز آستارا
ایرج شیارکار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار داشت: در نیمه نخست امسال حدود یک‌هزار و 346 تن کیوی از مرز آستارا به کشورهای خارجی صادر شده که از نظر وزنی تغییرات چندانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نداشته است.
شیارکار با اشاره به اینکه فصل برداشت کیوی در باغ‌های شهرستان آغاز شده و آمار اصلی آن در شش ماهه دوم سال جاری لحاظ می‌شود، تصریح کرد: این میوه به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، اکراین، ترکیه و سوریه صادر شده است.
وی سطح زیر کشت کیوی در آستارا را حدود 450 هکتار عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط مساعد جوی پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید کیوی با افزایش تولید به حدود 18 هزار تن برسد.
این مسئول تعداد کیوی‌کاران آستارا را 750 نفر ذکر کرد و بیان داشت: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود عملکرد در هکتار کیوی نیز با افزایش قابل توجهی به حدود 40 تن برای هر هکتار برسد.
وی یکی دیگر از محصولات صادراتی آستارا را میوه خرمالو عنوان کرد و گفت: این میوه در ماه‌های اخیر مورد توجه خریداران خارجی در روسیه و برخی کشورهای اروپای شرقی قرار گرفته و تعدادی از صادرکنندگان خرمالو از هم‌اکنون در حال پیش خرید این میوه هستند.
شیارکار با اشاره به تولید بیش از 256 تن خرمالو در سال 89 خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت این میوه در آستارا حدود 20 هکتار است که 16 هکتار آن دارای نهال‌های بارور و چهار هکتار باقی مانده نیز دارای نهال‌های غیر بارور است.
وی با بیان اینکه فصل برداشت خرمالو در باغ‌های شهرستان آستارا به زودی آغاز می‌شود، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به رغبت زیاد صادرکنندگان برای خرید آن از کشاورزان از هم‌اکنون شاهد افزایش نرخ آن در منطقه باشیم.
به گزارش فارس، میوه خرمالو که در زبان محلی آستارایی‌ها به آن «آمبرو» می‌گویند به دو صورت بومی جنگلی و پیوندی باغی در این شهرستان تولید می‌شود و ژل میانی آن دارای بهترین نوع آنتی اکسیدان میوه‌جات است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول