اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه آموزش پیش‏دبستانی و دبستانی سمنان:

انتخابات شوراهای دانش‏آموزی تمرین پذیرش مسئولیت است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه آموزش پیش‏دبستانی و دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: برگزاری انتخابات شوراهای دانش‏آموزی در اصل تمرین پذیرش مسئولیت است.

انتخابات شوراهای دانش‏آموزی تمرین پذیرش مسئولیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، فرهاد باطبی عصر امروز در بازدید از نحوه برگزاری انتخابات شوراهای دانش‏آموزی در مدرسه شهید حیدری‏پور مهدیشهر، با ابلاغ سلام مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان سمنان به دبیران و کادر اجرایی مدارس مهدیشهر اظهار داشت: دانش‏آموزان با حضور در انتخابات شوراهای دانش‏آموزی و برگزیده شدن در این انتخابات می‏آموزند که بر حسب توانمندی و شایستگی خود مورد توجه قرار گیرند و رای دریافت می‏کنند.
وی تصریح کرد: دانش‏آموزان باید شعارهایی را در تبلیغات انتخاباتی خود مطرح کنند که عملیاتی باشد و وعده‏هایی را به دانش‏آموزان مدرسه خود بدهند که امکان اجرایی شدن آن وجود داشته باشد.
رئیس گروه آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: حیطه وظایف شوراهای دانش‏آموزی باید مشخص باشد و دانش‏آموزان پا از شرح وظایف خود فراتر نگذارند و بدانند که تا چه مرحله‏ای باید ورود داشته باشند.
باطبی ادامه داد: دانش‏آموزان آینده‏سازان ایران اسلامی هستند و باید بیشتر به آنها پرداخته شود.
مدیر آموزشگاه راهنمایی شهید حیدری‏پور مهدیشهر نیز در این مراسم با بیان اینکه شوراهای دانش‏آموزی در حقیقت بازوان کمک به عوامل اجرایی و آموزشی مدارس هستند، گفت: متاسفانه این عقیده در بین دانش‏آموزان وجود دارد که تصمیم‏ها و طرح‏های آنها چندان جدی گرفته نمی‏شود و باید به گونه‏ای اقدام شود که آنها احساس کنند پیشنهادهایشان در پیشبرد امور مدرسه تاثیرگذار است.
ناصر متقی‏نسب ادامه داد: باید آزادی عمل و قدرت کاری بیشتری به برگزیدگان شوراهای دانش‏آموزی داده شود و به نوعی اداره مدرسه در اختیار دانش‏آموزان قرار گیرد تا از این طریق بتوانیم به منویات بزرگان نظام و وزیر آموزش و پرورش مبنی بر دانش‏آموز محوری در مدارس جامه عمل بپوشانیم.
وی تصریح کرد: امروز به خوبی مشاهده می‏شود که رای‏گیری در انتخابات شوراهای دانش‏آموزی به صورت خودجوش و با مشارکت حداکثری دانش‏آموزان انجام می‏شود و این نشان می‏دهد که دانش‏آموزان امروز توان اجرایی مطلوبی دارند و این توان به شرطی بروز می‏کند که به آنها بهای بیشتری داده شود.
مدیر آموزشگاه راهنمایی شهید حیدری‏پور مهدیشهر اضافه کرد: باید خواست و نگاه دانش‏آموزان به امور مختلف به اطلاع مسئولان رده بالای آموزش و پرورش رسانده شود تا دانش‏آموزان احساس کنند که انتخاب شدن آنها برای همه ارزش دارد.
متقی‏نسب با بیان اینکه حضور در انتخابات شوراهای دانش‏آموزی در حقیقت تبلور مشارکت اجتماعی در نظام اسلامی است، ادامه داد: به هر حال باید به گونه‏ای عمل شود که دانش‏آموزان تصور نکنند که رای دادن آنها بیهوده بوده و منتخبانشان نمی‏توانند اقدام مطلوبی انجام دهند.
در این مراسم که با حضور رئیس اداره برنامه‏ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، مدیر و معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر، بخشدار مرکزی مهدیشهر، کارشناس آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و جمعی از فرهنگیان و کارشناسان برگزار شد، مسئولان شهرستان مهدیشهر و بخشداری مرکزی در خصوص تامین بخشی از امکانات آموزشگاه راهنمایی شهید حیدری‏پور مهدیشهر قول مساعد دادند.
انتهای پیام‌/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول