اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان قم:

قم نیازمند 800 هزار متر‌مربع فضای ورزشی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: ورزش قم برای تحقق قانون برنامه پنجم توسعه در زمینه افزایش سرانه‌ ورزشی به 800 هزار متر‌مربع ایجاد فضاهای ورزشی جدید نیاز داریم.

قم نیازمند 800 هزار متر‌مربع فضای ورزشی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس جهان‌‌بینی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از مجموعه فرهنگی ورزشی قصر آبی قم تصریح کرد: در سال‌های اخیر به ویژه سال 1389 که در چنین روزهایی از آن میزبان رهبر معظم انقلاب بودیم، توفیقات ارزنده‌ای برای ورزش قم حاصل شده است.
وی ادامه داد: در سال‌های دور فقر شدیدی در فضای ورزشی در سطح استان قم داشتیم اما امروز بیش از 300 مکان ورزشی در قم وجود دارد که عمده اتفاقات مهم در بخش عمرانی به سال‌های بعد از استان شدن به بعد از سفر رهبر معظم انقلاب در سال 1375 باز می‌گردد که سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در توسعه فضاهای ورزشی در قم انجام گرفت.
مدیر‌کل ورزش و جوانان استان قم افزود: رشد بسیار خوبی در توسعه سرانه فضاهای ورزشی قم داشته‌ایم ولی قطعا هنوز با کمبودهایی در این زمینه مواجه هستیم، ورزش قم برای تحقق قانون برنامه چهارم توسعه به 600 هزار متر‌مربع و برای تحقق قانون برنامه پنجم توسعه به 800 هزار متر‌مربع فضای ورزشی نیاز دارد و این مهم تنها با حمایت بخش دولتی حاصل نمی‌شود.
وی تاکید کرد: ورزش برای توسعه و پیشرفت بیشتر در زمینه افزایش سرانه فضاهای ورزشی در کنار حمایت‌های دولت خدمتگزار به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خیرین ورزش نیز نیاز دارد که این مهم یک جهاد عظیم را می‌طلبد.
جهان‌بینی با تاکید بر اینکه اگر حمایت خیرین و بخش خصوصی نباشد، راه ما برای توسعه سرانه فضاهای ورزشی طولانی‌تر می‌شود، عنوان کرد: واقعا اقبال خوبی از بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری در ورزش شاهد هستیم.
وی بیان کرد: مجتمع ورزشی قصر آبی با اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، بانک صادرات و سرمایه‌گذاران این مجموعه، فاز نخست آن شامل استخر و سایر امکانات ورزشی در مدت سه سال احداث و به بهره‌برداری رسیده است.
مدیر‌کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: بهره‌برداری از این طرح در حالی صورت می‌گیرد که به صورت همزمان هفت طرح ورزشی دیگر در سطح استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا همچنان شاهد جهش ورزش قم در توسعه سرانه فضاهای ورزشی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از استخر مجتمع ورزشی قصر آبی امکانات و فضای مناسبی را در اختیار ورزش شنا که رشته‌ای سفارش شده در دین مبین اسلام نیز محسوب می‌شود، فراهم خواهد کرد تا شاهد رشد و توسعه این رشته نیز باشیم.
جهان‌بینی اضافه کرد: در عرصه ورزش با توجه به ساخت و سازهای خوبی که در بخش عمرانی صورت گرفته است، در چند سال اخیر شاهد رشد و پیشرفت بسیار خوبی در ورزش استان قم بوده‌ایم، سال گذشته نزدیک به 500 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران قم به دست آمد که چیزی نزدیک به 50 مدال از مسابقات آسیایی، بین المللی و جهان بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول