اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم:

مشارکت مردم در سرشماری توجه به سرنوشت کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم، مدت زمان سرشماری برای هر خانواده را 20 دقیقه دانست و این مدت‌ زمان را، دقایقی سرنوشت‌ساز برای آینده کشور معرفی کرد.

مشارکت مردم در سرشماری توجه به سرنوشت کشور است
جواد شاکرآرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت سرشماری در تصمیمات نهایی کشور، اظهار کرد: سرشماری منبع بسیاری از تصمیمات است چراکه توزیع برنامه‌ها و بودجه‌ها نیازمند اطلاعات و جزییات دقیق است.
وی با اشاره به پنج‌ ساله شدن دوره سرشماری نفوس و مسکن، افزود: رشد تغیرات در ساختار جنسی و سنی کشور سبب شده است تا کارشناسان مربوطه با ارائه پیشنهاد پنج‌ ساله شدن دوره سرشماری، قدمی در راستای کسب اطلاعات مناسب و دقیق برای رشد و توسعه کشور بردارند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم تغییرات در مهاجرت‌ها و جابه‌جایی افراد در مناطق مختلف کشور را دلیلی دیگر برای کاهش دوره سرشماری از 10 سال به پنج‌سال دانست و گفت: ایجاد مسکن، اشتغال‌زایی، ایجاد بازار کار، کارآفرینی، توسعه‌یافتگی مناطق مختلف کشور و دستیابی به شاخص‌های کلیدی حوزه جمعیت از جمله اطلاعاتی هستند که از سرشماری به‌دست می‌آید و به دلیل برنامه‌ریزی دقیق‌تر، نیازمند فاصله کمتری در سرشماری هستیم.
وی با بیان اینکه تنها شهرستان استان قم به پنج بخش جغرافیایی تقسیم شده است، اعلام کرد: این پنج بخش به 816 زیر حوزه تقسیم شده است و هر یک از این حوزه‌ها محدوده فعالیت یک آمارگیر است که پیش‌بینی می‌شود با اخذ 20 دقیقه از وقت خانوارها برای گرفتن اطلاعات از آنها، هر آمارگیر در یک دوره 20 روزه، میزبان 400 خانوار است.
شاکرآرانی در ادامه از اختصاص 778 حوزه آمارگیری به مناطق شهری و 38 حوزه آمارگیری به مناطق روستایی استان قم خبر داد و در این خصوص افزود: شش ستاد آمارگیری در استان طراحی شده است که ستاد شماره یک، در منطقه یک فعالیت می‌کند که 20 درصد عوامل اجرایی در آن منطقه مشغول خدمت‌رسانی خواهند بود.
وی در ادامه اظهار کرد: حوزه شماره دو متعلق به منطقه دو است که حضور 14 درصد عوامل را به خود اختصاص داده است و حوزه شماره سه با اختصاص 18 درصد عوامل متعلق به منطقه سه است و حوزه شماره چهار مربوط به منطقه چهار است که 15 درصد عوامل در آن منطقه مشغول خدمت هستند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم منطقه پردیسان را حوزه شماره پنج آمارگیری معرفی کرد و گفت: 9 درصد عوامل در این حوزه خدمت می‌کنند و این در حالی است که حوزه شماره شش مربوط به مناطق روستایی است که توانسته است 24 درصد عوامل و منابع را به خود اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه 20 دقیقه زمان برنامه‌ریزی شده برای اخذ اطلاعات خانوارها، فرصتی طلایی برای کشور محسوب می‌شود، اعلام کرد: این 20 دقیقه زمان اخذ شده از هر خانوار ایرانی، زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه کشور خواهد شد و باید توجه داشت که اگر با تلاش و همکاری لازم مردم با آمارگیران، متوسط وقت مورد نیاز را از 20 دقیقه به 19 دقیقه برسانیم، زمان آمارگیری سه روز کاهش یافته و در هزینه‌های جانبی صرفه‌جویی شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول