اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان عجب‌شیر:

50 درصد از باغات انگور سنتی به مدرن روسیمی تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرجهادکشاورزی شهرستان عجب‌شیر از برداشت 65 تن انگور از هر هکتار باغات روسیمی این شهرستان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای تبدیل 50 درصد از باغات انگور به باغات مدرن روسیمی آغاز شده است.

50 درصد از باغات انگور سنتی به مدرن روسیمی تبدیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، علی دانایی صبح امروز در  گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال‌ جاری 24 هزار تن محصول انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت شده است، اظهار داشت: این میزان محصول از یک‌هزار و 200 هکتار باغ انگور این شهرستان برداشت شده که بخشی از آن برای تهیه کشمش، سبزه و بخشی نیز برای مصرف به‌صورت تازه خوری استفاده شده است.
وی با تاکید بر استفاده از باغات روسیمی به‌ جای باغات سنتی برای تولید انگور افزود: امسال در کل‌گیری باغات روسیمی در این شهرستان از هر هکتار باغ حدود 65 تن محصول برداشت می‌شود.
دانایی با اشاره به هزینه بالای نگهداری باغات سنتی انگور، اضافه کرد: برای کاهش هزینه‌های تولید این محصول، مطالعات کارشناسی در خصوص تبدیل باغات سنتی به روسیمی در این شهرستان آغاز شده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان عجب شیر با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام یافته و در راستای تولید کیفی و کمی محصولات کشاورزی، 50 درصد از باغات این شهرستان، تا پایان برنامه پنجم توسعه، به روسیمی تبدیل می‌شود، گفت: میزان محصول در سبک روسیمی حدود  سه تا پنج برابر بیشتر از باغات سنتی است.
وی، بیشترین سطح کشت انگور در عجب شیر را مربوط به گونه بیدانه سفید عنوان کرد و ادامه داد: ارقام عسگری، حیدری، قوره شیرین و میخک نیز از دیگر گونه‌های انگور این شهرستان است.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان عجب‌شیر خاطرنشان کرد: ازحدود 30 هزارهکتار اراضی کشاورزی عجب‌شیرحدود پنج هزار هکتار به اراضی باغی اختصاص دارد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول