اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگاهی بر فیلم عبرت‌های تاریخ؛

رضوی‌مهر: کمیسیون‌ پیگیری جریان‌های انحرافی تشکیل شود

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه‌های علمیه کشور گفت: با توجه به انحرافاتی که در فیلم عبرت‌های تاریخ به آن پرداخته شده باید کمیسیون‌هایی برای پیگیری تشکیل شوند.

رضوی‌مهر: کمیسیون‌ پیگیری جریان‌های انحرافی تشکیل شود
حجت‌الاسلام سید‌جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به اهداف عوامل ساخت و نشر فیلم عبرت‌های تاریخ در فضای مجازی اینترنت اشاره و اظهار کرد: هدف از مقایسه شخصیت‌های تاریخی با شخصیت‌های امروزی، دور کردن مردم از درک انتظار ظهور و عمق شناخت واقعی در عصر غیبت است.
وی از دیگر اهداف مقایسه شخصیتی که در این فیلم انجام شده را تنها تخریب شخصیت‌های مذهبی که در پیشینه دین اسلام نقش داشته‌اند ندانست و بیان کرد: در ساخت و تدوین این فیلم، اهدافی مغرضانه و سیاسی دنبال می‌شود که اگر نگاهی معقولانه داشته باشیم خواهیم دید که چه اهداف و نگرش خاصی پشت این فیلم وجود دارد.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: مروجین جریان انحرافی برای رسیدن به اهداف شوم خود با بازیچه قرار دادن عقاید مردم در تلاش هستند به اهداف شوم خود دست یابند.
وی با بیان اینکه مردم مملکت ما آگاه و با بصیرت هستند، تصریح کرد: اقدامات منحرفانه نمی‌تواند در ایمان مردم خلل ایجاد کند و آنان برای نجات از این گرداب پر تلاطم به کشتی نجات ولی فقیه پناه می‌برند.
رضوی‌مهر تاکید کرد: مردم ایمان دارند با سوار شدن به کشتی که ولی فقیه سکان آن را به دست گرفته است به سلامتی راه نجات را یافته و به ساحلی آرام می‌رسند.
وی مقایسه مختار ثقفی با برخی چهره‌های سیاسی را کار نادرستی دانست و بیان کرد: به روشنی دیده می‌شود که در این مقایسه اهداف سیاسی دنبال می‌شود و ما باید نسبت به این مسئله آگاه باشیم.
وی با بیان اینکه فتنه‌گران در طول تاریخ به بزرگ‌نمایی مسائل کوچک حاشیه‌ای پرداخته‌اند، گفت: وظیفه امروز ما مسلمانان، تمسک به قرآن و محور قرار دادن احادیث ائمه اطهار(ع) در انجام امور است.
رضوی‌مهر از دیگر اقداماتی که نقشه شوم دشمنان را ناکام می‌کند، پیروی از راهکارها و پیام‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: ساخت فیلم‌هایی چون عبرت‌های تاریخ و ظهور نزدیک است جامعه را با مصداق‌هایی جدید درگیر می‌کند و این مسئله نشان می‌دهد نیازمند برخورد جدی‌تر مسئولان قضایی و ملت با این گروه‌ها هستیم.
وی در پاسخ پرسشی مبنی براینکه علما در برخورد با چنین انحرافات چه نقشی دارند، گفت: مرجعیت همواره در مقابل رواج هر‌گونه انحراف ایستاده و از مواضع خود به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید و وامدار هیچ شخصی در جامعه نبوده و نیست.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: علما و مراجع زمانی که بنیان و زیرساخت‌های اساسی جامعه را در خطر ببینند بالای منبرها، حاشیه تدریس به طلبه‌ها و یا در مواضعی جدی به آگاه‌سازی مردم می‌پردازند و هشدار می‌دهند.
وی تاکید کرد: باید افرادی که ممکن است در طرح این انحرافات نقشی مهم داشته باشند شناسایی و با تدبیر، تعقل و تعمق در مبانی دینی و آیات قرآن آنان را از دستیابی به اهدافشان ناکام کنیم.
رضوی مهر تعمق در آیات قرآن و اندیشه‌های اصیل دینی را یکی از بهترین شیوه‌های ممکن برای جلوگیری از ترویج خرافه و عرفان کاذب دانست و عنوان کرد: معیار در همه حالات مقام معظم رهبری است و کلام ایشان فصل‌الخطاب است چرا که ایشان بزرگ‌ترین مرزبان عقیده است.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نصایح خود را مانند اجداد طاهرینش در زمان مناسب به ملت ایران گوشزد می‌کند که در این راستا افسران فرهنگی جامعه باید به روشنگری بپردازند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افسران فرهنگی را روحانیون دانست و گفت: روحانیون باید با استفاده از ابزار تقوا، تدبر و تعمق در قرآن کریم، مردم را از ظلمتی که دشمنان در جامعه ایجاد می‌کنند نجات داده و به سوی روشنایی هدایت کنند.
وی با بیان اینکه مروجین جریان انحرافی در گروه‌های به هم پیوسته نسبت به تخریب زیرساخت‌های فرهنگی جامعه اقدام می‌کنند، بیان کرد: این افراد برای مسئولان قضایی و مردم شناخته شده هستند و تمام تعهدات خود را پایمال کرده‌اند که در این راستا باید کمیسیون‌هایی برای پیگیری جریانات انحرافی تشکیل و اجازه رشد و خود نمایی از آنان گرفته شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول