اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی نهبندان خبر داد:

برگزاری 20 دوره آموزشی ترک اعتیاد در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی نهبندان از برگزاری 20 دوره کلاس آموزشی ترک اعتیاد در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون توسط کلینیک ترک اعتیاد خبر داد.

برگزاری 20 دوره آموزشی ترک اعتیاد در نهبندان
هادی اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: برای کاهش معتادی و جلوگیری از بروز معضلات فراوان اعتیاد در خانواده‌ها معتادان، از ابتدای سال جاری تاکنون 20 دوره کلاس آموزشی ترک اعتیاد برگزار شده که خروجی خوبی را داشته است.
وی با بیان اینکه در هر کدام از این دوره‌های آموزشی 60 نفر شرکت داشتند، تصریح کرد: تعداد 25 نفر از معتادان پاک شده و برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به این نهاد معرفی شدند.
رئیس اداره بهزیستی نهبندان ادامه داد: تعداد 20 نفر از این افراد که فاقد مسکن بودند هم‌اکنون در نهضت مسکن معلولان نهبندان ثبت‌نام شدند.
اسکندری از برگزاری کارگاه پیشگیری از معلولیت‌ها با همکاری بسیج سازندگی و نهضت سوادآموزی نهبندان در محل اداره بهزیستی شهرستان در شهریور‌ماه امسال خبر داد و افزود: در این کارگاه آموزشی تعداد 70 مربی بسیج سازندگی و 80 نفر از مربیان نهضت سوادآموزی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند تا در روستا این آموزش‌ها را در بین مردم ترویج دهند.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم به منظور پیشگیری از معلولیت‌ها در روستاهای شهرستان به ویژه در مناطق محروم، دورافتاده و فاقد امکانات به مردم ارائه می‌شود، گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی از اهم اهداف برگزاری این کارگاه‌های آموزشی به شمار می‌رود.
رئیس اداره بهزیستی نهبندان همچنین در ادامه از برگزاری کارگاه دو روزه آموزش خانواده (F.L.E) به مدت 14 ساعت در محل این نهاد طی مهر‌ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه آموزشی برای جامعه هدف ما یعنی نوعروسان برگزار شده است.
اسکندری اضافه کرد: این آموزش‌ها در سه حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به تعداد 30 نفر از نوعروسان شهرستان ارائه شده است.
وی کاهش و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی را هدف اصلی برگزاری کارگاه آموزش خانواده عنوان کرد و افزود: کاهش طلاق و ارتقای سطح آگاهی و توانمندسازی همسران از دیگر اهداف این کارگاه آموزشی محسوب می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی نهبندان گفت: صدای مشاوره خط 148 برای ارائه مشاوره در بخش‌های مختلف آمادگی دارد و مستقیم با اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در ارتباط است ولی خدمات مشاوره‌ حضوری در این اداره به افراد ارائه می‌شود.
اسکندری اظهار داشت: طی سال جاری با ارجاع 30 پرونده از دادگستری شهرستان، افراد از طریق مراجعه حضوری از خدمات مشاوره‌ای برخوردار شدند.
وی تصریح کرد: ازابتدای سال جاری تاکنون تعداد 35 پرونده در حوزه ارائه خدمات ژنتیک به مرکز استان به منظور انجام آزمایشات لازم ارسال شده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول