اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش وزارت بهداشت:

بیماری‌های غیرواگیر در کشور در حال افزایش است

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون در کشور بیماری‌های غیرواگیر به ویژه در بین افراد میانسال و سالمند در حال افزایش است.

بیماری‌های غیرواگیر در کشور در حال افزایش است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عباس پریانی قبل از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین کارگاه آموزشی کشوری جی‌آی‌اس در سنندج، اظهار داشت: مداخله در بیماری‌های غیرواگیر نیازمند توسعه مشارکت بخش‌های مختلف است که باید روی شیوه رفتاری افراد جامعه کار شود.
به گفته وی، جلب حمایت مسئولان و همکاری سازمان‌های دولتی و خصوصی و توانمندسازی مردم برای تشخیص عوامل موثر در بیماری‌های غیرواگیر نیازی ضروری است.
وی تاکید کرد: مدیران بیماری‌های غیرواگیر باید سعی کنند برای سلامتی جامعه به سمت و سوی کسب مهارت‌های متعدد و تخصصی لازم و جلب حمایت همه جانبه و نیازسنجی حرکت کنند.
مسئول آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: اکنون در کشور از بیماریهای واگیر به سمت بیماری‌های غیرواگیر حرکت کرده که این امر ناشی از افزایش سن به سمت پیری و درگیر شدن با بیماری‌های مزمن به ویژه در گروه‌های سنی سالمند و میانسال است.
پریانی اضافه کرد: مداخله کردن برای کاهش بیماری‌های مزمن نیازمند برنامه‌های بلندمدت، دقیق و صرف هزینه‌های گزافی است که کار را مشکل می‌کند.
وی مهم‌ترین ابزار برای مداخله در بیماریهای غیرواگیردار را مشارکت‌های مردمی و همکاری اصحاب رسانه دانست و خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی جی‌آی‌اس ابزاری توانمند برای کسب آگاهی و مهارت‌های لازم و انتقال آن به مسئولان و مدیران است.
مسئول آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به برگزاری این کارگاه آموزشی اشاره و تصریح کرد: این کارگاه به مدت دو روز در سنندج برگزار می‌شود.
پریانی افزود: جی‌آی‌اس نرم افزاری است که ویژگی‌های جغرافیایی و بیماری‌ها را با هم مغتنم می‌کند به عنوان مثال چه ویژگی‌هایی بین جغرافیا و توزیع پراکندگی کشورها وجود دارد که این نرم افزار ابزاری است که در اختیار مدیران بیماری‌های غیرواگیر کشور قرار می‌گیرد تا ارتباط بیماری‌ها را با سایر نقاط کشور بررسی کنند.
وی هدف از ابزار جی‌آی‌اس را تصویب مدیریت و کار عنوان کرد و بیان داشت: با این نرم افزار برنامه‌های کارشناسان بهتر انجام می‌شود چرا که سیستم‌های سنتی به سمت دیجیتالی حرکت کرده است.
مسئول آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه مهم‌ترین چالش در حوزه بیماری‌های غیرواگیر را وابسته به رفتار و حرکات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و رفتارهای فردی افراد بیان کرد.
دومین کارگاه کشوری جی‌آی‌اس ویژه کارشناسان بیماری‌های غیرواگیر با حضور کارشناسان 21 استان کشور در دانشگاه علوم پزشکی کردستان آغاز شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول