اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

ماهواره الگوهای ناصحیح فرهنگی را ترویج می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تماشای ماهواره تعمیم‌دهنده الگوهای ناصحیح فرهنگی و رفتاری در جامعه است.

ماهواره الگوهای ناصحیح فرهنگی را ترویج می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی با اشاره به عواقب زیان‌بار ماهواره در خانواده‌ها اظهار داشت: تماشای ماهواره تعمیم‌دهنده الگوهای ناصحیح فرهنگی و رفتاری در جامعه است.
وی افزود: زمانی که زن و مرد فیلم‌های مختلف ماهواره‌ها را تماشا می‌کنند، می‌آموزند که همان را اجرا کنند، همان لباس را بپوشند و همان رفتار را انجام دهند در نتیجه نگاه و توجه از درون خانه به بیرون سرایت می‌کند و ارتباطات غیر اخلاقی آغاز می‌شود.
توکلی با بیان اینکه بیشترین تماشاچیان ماهواره‌ها افرادی هستند که ضعف اعتقادی دارند، خاطرنشان کرد: هدف اکثر برنامه‌های ماهواره‌ای نیز آلوده کردن زندگی‌ها است.
وی مهم‌ترین تهدید بنیان خانواده را عدم آشنایی زوجین به وظایف یکدیگر دانست و بیان کرد: دختر و پسر جوانی که تازه تشکیل خانواده داده‌اند باید یک سری بایدها و نبایدهایی را لحاظ کنند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه هر یک از زوجین باید با تفاهم و توجه به نیازهای یکدیگر زندگی را به پیش برند، بیان داشت: طبیعی است کمک گرفتن از مشاوران و خانواده دلسوز می‌تواند بخشی از تنش‌های خانوادگی را کاهش دهد.
توکلی افزود: تجربه قضائی نشان داده که مشاوره می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش تنش‌ها و اختلافات ایفا کند.
وی گفت: باید به زن و مرد تفهیم کرد که هر کدام از شما نیاز ویژه خود را دارید و باید هر کدام نیازهای طبیعی و فطری یکدیگر را تأمین کنید در غیر این صورت تنش و اصطکاک در روابط افزایش می‌یابد.
توکلی بیان کرد: برخی والدین به جای آنکه فرزند خود را به سازگاری دعوت کنند به گونه‌ای القا می‌کنند که رفتار آنها نتیجه‌ای جز بی‌مهری و کم شدن روابط عاطفی ندارد.
وی تصریح کرد: اکثر اختلافات خانوادگی مربوط به 10 سال ابتدای زندگی است که زوجین هنوز تجربه کافی را کسب نکرده‌اند و به همدیگر کمتر احساس نیاز می‌کنند.
توکلی اظهار داشت: با افزایش سن و افزایش تجربه، گذشت، سازگاری، اغماض، تعاون و تفاهم در بین زوجین افزایش می‌یابد.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه تا حدودی قبح طلاق در جامعه ریخته شده است، گفت: خانواده‌ها نباید اجازه طرح و صحبت طلاق را به فرزندان خود بدهند و باید تمام تلاش خود را برای سازش و دوری از جدایی به کار گیرند.
وی تصریح کرد: اینکه پدر یا مادری همراه فرزند خود برای طلاق یا گرفتن مهریه فرزند به دادگاه خانواده مراجعه کند، او را دلگرم می‌کند که آنها پشتوانه وی هستند اما اگر که همراهی نکنند، وی با شک و تردید بیشتری به دادگاه مراجعه و در واقع احساس می‌کند که باید کاری کند که زندگی خود را حفظ کرده و روحیه سازگاری را افزایش دهد.
توکلی گفت: در دستگاه قضائی در پرونده‌های طلاق معمولا زوجین را به مراکز مشاوره معرفی می‌کنند و درصدی از این موارد به سازش می‌انجامد و زوجین زندگی خوبی را آغاز می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: آمار پرونده‌های دعاوی خانواده بالاست و طلاق توافقی در این بین رتبه نخست را دارد و این امر حکایت از این دارد که زن و مرد حاضر به کوتاه آمدن و اغماض نسبت به خطاهای یکدیگر نیستند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول