اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ملایر:

ایجاد پژوهشگاه انگور سبب ارتقای کیفیت این محصول می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ملایر گفت: ایجاد پژوهشگاه انگور باعث بالا رفتن کیفیت این محصول می‌شود.

ایجاد پژوهشگاه انگور سبب ارتقای کیفیت این محصول می‌شود
بهمن امانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: انگور بزرگ‌ترین محصول کشاورزی در شهرستان ملایر است که عمده مردم این شهرستان به آن مشغول بوده و از این راه امرار معاش می‌کنند.
وی گفت: ایجاد این پژوهشگاه در سفر سوم هیئت دولت به شهرستان ملایر به تصویب رسیده و امیدواریم مردم از نتایج آن بهره‌مند شوند.
رئیس دانشگاه ملایر ادامه داد: در سال‌های گذشته 700 هزار یورو برای تجهیز آزمایشگاه خاک‌شناسی این دانشگاه هزینه شده و ما بنا داریم با ایجاد این پژوهشکده خاک این محصول را قوی‌تر کنیم.
وی افزود: هیچ مهندسی ژنتیکی در این راستا در ملایر انجام نشده در حالی که در کشورهای دیگر همه ساله همه چیز در حال تغییر است و مهندسی ژنتیک محصولات انجام می‌شود و ایجاد پژوهشکده انگور نیز برای تولید و مرغوبیت کالای باکیفیت‌تر از مهم‌ترین اهداف است.
امانی ادامه داد: دیگر هدف ما از ایجاد این پژوهشکده در خصوص نحوه نگهداری انگور است که از طریق نانوتکنولوژی در خصوص تولید، بسته‌بندی و... کارهایی در این راستا انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه ایجاد این پژوهشکده در ردیف بودجه قرار گرفته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، عنوان کرد: اساتید مجرب با تجربه‌ها و پتانسیل‌های بالای در هر چه بهتر و باکیفیت‌تر شدن محصول انگور گام برداشته‌اند که امیدواریم هر چه زودتر این پروژه مهم احداث شود.
رئیس دانشکده ملایر از اختصاص 400 میلیون تومان بودجه در سفر رئیس جمهور به همدان برای توسعه نانو و مطالعات به استان خبر داد و اضافه کرد: حدود 160 میلیون تومان این بودجه به ملایر اختصاص پیدا می‌کند و امیدواریم با این بودجه بتوانیم مرکز نانوی ملایر را به مرکز نانوی کشور متصل کنیم و تمام اطلاعات نانوی کشور نیز به ملایر جاری شود.
وی در پایان اذعان داشت: دانشگاه ملایر جزء دانشگاه‌های برتر کشور است و در تصمیم‌گیری‌های از نظر ظرفیتی و جایگاه در کنار برنامه‌های وزارت علوم دعوت شده و در اتاق فکر و برنامه‌های راهبردی نیز جزء دانشگاه‌های منتخب کشور شناخته شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول