اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول محیط زیست پالایشگاه اصفهان خبر داد:

اجرای مجتمع بنزین‌سازی پالایشگاه اصفهان با 140 میلیون یورو

خبرگزاری فارس: مسئول محیط زیست پالایشگاه اصفهان گفت: به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و تولید بنزین باکیفیت مجتمع بنزین سازی پالایشگاه اصفهان با اعتبار بیش از 140 میلیون یورو اجرایی می‌شود.

اجرای مجتمع بنزین‌سازی پالایشگاه اصفهان  با 140 میلیون یورو
حسین صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان از اجرایی شدن پروژه محصور کردن سایت دپو گوگرد در شرکت پالایش نفت اصفهان خبر داد و تصریح کرد: این طرح به منظور جلوگیری از آلودگی هوا توسط ذرات گوگرد در هنگام وزش باد انجام شده است.
وی در ادامه جایگزینی گازهای خاموش‌کننده و تبریدی CFC و BCF با هدف کاهش گازهای تخریب‌کننده لایه ازن را از دیگر طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در پالایشگاه اصفهان عنوان کرد و گفت: کاهش گازهای ارسالی به مشعل با نصب کمپرسور C-101 با هدف کاهش آلودگی محیط زیست و جلوگیری از اتلاف منابع از دیگر طرح‌ها در این راستا بوده است.
مسئول محیط زیست پالایشگاه اصفهان ادامه داد: با ممنوعیت استفاده از عایق‌های آزبستی نوع عایق‌های مصرفی با هدف کاهش اتلاف انرژی حرارتی و رعایت الزامات زیست محیطی تغییر یافته است.
وی با اشاره به اینکه ته‌کشی مواد نفتی از مخازن با هدف جلوگیری از هدرروی مواد نفتی و کاهش آلودگی محیط زیست و استحصال مواد نفتی در پالایشگاه اصفهان مورد استفاده قرار گرفته است، تصریح کرد: تأمین گازوئیل با گوگرد پایین برای ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر طرح‌هایی است که پالایشگاه اصفهان در راستای حفظ محیط زیست آن را اجرایی کرده است.
صالحی به اجرای طرح خود اظهاری و پایش آلاینده‌ها از سوی آزمایشگاه‌ معتمد محیط زیست اشاره کرد و گفت: اطمینان از عملکرد صحیح ادوات و تجهیزات شرکت بر اساس الزامات زیست محیطی و بررسی فصلی نتایج پایش‌های شرکت که توسط شرکت که به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه انجام می‌شود از جمله آثار اجرایی شدن این پروژه بوده است.
وی بیان داشت: با اجرای پروژه بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان که با راه‌اندازی مجتمع بنزین سازی این شرکت ادامه می‌یابد ظرفیت تولید بنزین به 3 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.
مسئول محیط زیست پالایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه تأمین خوراک پتروشیمی، تولید بنزین با اکتان بالا و قطع وابستگی به بنزین وارداتی به میزان 5.3 میلیون لیتر در روز از اهداف احداث مجتمع بنزین سازی است، اظهار داشت: از دیگر عوایدی که با اجرای این طرح نصیب پالایشگاه اصفهان می‌شود تولید بنزین سوپر است.
وی بار مالی طرح مجتمع بنزین سازی پالایشگاه اصفهان را 148 میلیون و 600هزار یورو عنوان کرد و گفت: از دیگر پروژه‌های این شرکت طرح بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان است که با هدف تأمین خوراک مجموعه جدید بنزین سازی، افزایش محصولات میان تقطیر، کاهش تولید سوخت سنگین، رفع تنگناهای عملیاتی واحدهای موجود در دست اجرا است.
صالحی تصریح کرد: بار مالی این طرح نیز 107 میلیون و 110هزار یورو برآورد شده است.
وی از احداث برج خنک‌کننده جدید با هدف تأمین آب خنک‌کننده مجتمع بنزین سازی خبر داد و افزود: افزایش ظرفیت آب خنک‌کننده به میزان 15هزار مترمکعب و امکان انجام تعمیرات و رفع نواقص  خنک‌کننده موجود از دیگر مزایای عملیاتی شدن برج خنک‌کننده پالایشگاه اصفهان است.
مسئول محیط زیست پالایشگاه اصفهان با بیان اینکه شش میلیون و 148هزار و 989 یورو اعتبار برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: تأمین آب خنک‌کننده طرح بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان از دیگر امکانات این طرح به شمار می‌رود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول