اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید سرپرست شبکه بهداشت بافق:

کشتارگاه بافق بهداشتی نیست

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان بافق از وضعیت نامناسب و عدم رعایت اصول بهداشتی در کشتارگاه بافق انتقاد کرد.

کشتارگاه بافق بهداشتی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، محمود میرجلیلی صبح امروز در جلسه شورای سلامت بافق با تاکید بر ضرورت بهسازی وضعیت بهداشتی کشتارگاه این شهرستان برابر ضوابط و دستورالعمل‌های دامپزشکی اظهار داشت: در این کشتارگاه هیچ کدام از اصول و قوانین بهداشتی رعایت نمی‌شود که این امر خطر بسیاری برای مصرف‌کنندگان گوشت قرمز دارد.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که کشتارگاه به عنوان مهم‌ترین مرکز تامین گوشت مصرفی مردم به حساب می‌آید، ضروری است تا شاخص‌هایی را از نظر ساختمانی و نیروی انسانی و امکانات داخلی دارا باشد.
سرپرست شبکه بهداشت بافق توجه به موضوع سلامت شهروندان و نظارت بر نحوه تهیه و تامین گوشت مصرفی در همه نقاط شهر را یادآور شد و افزود: شهرداری و سایر متولیان امور کشتارگاه دام ضرورت دارد بهسازی وضعیت بهداشتی برابر ضوابط و دستورالعمل‌های دامپزشکی را به منظور تامین سلامت و حفظ ارتقای بهداشت عمومی بیش از بیش مورد توجه و مد نظر قرار دهند.
میرجلیلی در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه برش طرح جامع سلامت شهرستان بافق اشاره کرد و گفت: ایجاد بسترها و زمینه‌های مناسب برای ایجاد و توسعه کشتارگاه بافق با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی ضروری است و باید مورد اهتمام همه متولیان امر قرار گیرد.
فرماندار بافق نیز در این جلسه با اشاره به افزایش کشتارهای غیرقانونی در حومه شهر بافق اظهار داشت: متاسفانه در برخی نقاط سطح شهر شاهد ذبح دام به صورت غیرقانونی و غیرمجاز هستیم که این موضوع هم سلامتی شهروندان را به خطر می‌اندازد.
حسین ندافیان بر ضرورت ارتقاء تجهیزات بهداشتی کشتارگاه بافق تاکید کرد و گفت: از شبکه بهداشت و دامپزشکی و دادگستری درخواست داریم در زمینه کشتارهای غیرقانونی با متخلفان برخورد جدی داشته باشند تا این امر به سامان برسد.
وی خواستار ارائه راهکارهایی مناسب برای بهبود وضع بهداشت کشتارگاه بافق و جلوگیری از کشتار غیرمجاز در سطح شهر شد و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های مربوطه باید تلاش کنند تا شاهد احداث کشتارگاهی بهداشتی و اصولی در این شهرستان باشیم.
شهردار بافق نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر کشتارگاه بافق با مشارکت بخش خصوصی اداره می‌شود، یادآور شد: این کشتارگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال فعالیت است که به علت ذبح کم از نظر اقتصادی به مقرون به صرفه نبوده و تاکنون شهرداری بافق کمک‌هایی زیادی برای پایدار ماندن این کشتارگاه انجام داده است.
حسن تفکری با اشاره به اینکه مرکز بهداشت باید نظارت بیشتری بر ذبح‌های غیرقانونی داشته باشد، افزود: شهرداری با استقبال کامل آمادگی خود برای واگذاری این کشتارگاه را اعلام می‌کند چرا که این کشتارگاه نه تنها هیچ صرفه اقتصادی برای شهرداری و بخش خصوصی ندارد بلکه مشکلات جدیدی را نیز ایجاد کرده است.
وی گفت: جای بسی تعجب است که مرکز بهداشت شهرستان کشتار‌های بی رویه غیرقانونی در سطح شهر را دیده و عکس‌العملی نشان نداده است.
به گزارش فارس در این جلسه در مورد موضوعاتی همچون واگذاری زمین برای تجمیع احداث مرغداری‌ها بر اساس اصول بهداشتی، جلوگیری از کشتارهای غیرمجاز سطح شهر، معدوم کردن سگ‌های ولگرد، تامین بهداشتی گوشت مصرفی شهروندان، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیماتی اتخاد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول