اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین:

واسطه‌ها با گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین گفت: حذف واسطه‌های غیرضروری میان تولیدکننده و مصرف کننده و کاهش هزینه‌های توزیع با گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای صورت می‌گیرد.

واسطه‌ها با گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی استان قزوین، حسن جمشیدیها بیان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مقایسه با واحدهای توزیع سنتی و خرده‌فروشی‌ها، دارای خصوصیات و ویژگی‌های زیادی هستند که برای استفاده از این مزایا گسترش آنها در دستور کار سازمان بازرگانی قرار دارد.
وی ادامه داد: یک فروشگاه زنجیره‌ای از شعب و فروشگاه‌های متعدد تشکیل می‌شود و به طور معمول در تمام واحدهایش، کالاهای تجاری یکسانی با قیمت یکسان فروخته می‌شود، خرید فروشگاه در حجم و مقیاس بالایی است، بنابراین می‌تواند در مقایسه با خرده‌فروشی‌های کوچک، کالاها را با قیمت پایین‌تری خریداری و با قیمت مناسب‌تری بفروشد.
رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین اضافه کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند بعضی از کارخانجات بزرگ تولیدی دارای هزینه ثابت قابل توجهی هستند؛ تداوم حیات اقتصادی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، موکول به توسعه شعب آنها است، زیرا برای چنین فروشگاه‌هایی، حد پایین از توسعه وجود دارد که کمتر از آن حد، این فروشگاه‌ها دوام نمی‌آورند و متضرر خواهند شد.
وی جلوگیری از توسعه بی‌رویه واحدهای تجاری در فضاهای غیرتجاری، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد کردن کالاهای تولید داخلی، استفاده از بارکد ملی و تثبیت قیمت کالا در مناطق مختلف شهری با توجه به یکسان بودن قیمت انواع کالاهای عرضه شده در تمام شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای را از مزایای اجتماعی فروشگاه‌های زنجیره‌ای عنوان کرد.
جمشیدیها خاطرنشان کرد: بهبود نسبی ترافیک شهری با حذف مسافرت‌های درون شهری غیر ضروری‌، کاهش آلودگی هوا و استهلاک وسایل نقلیه و کاهش گردش نقدینگی با استفاده از کارت‌های اعتباری از دیگر مزایای اجتماعی فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.
وی اعلام کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به علت قدرت اقتصادی و سازماندهی متمرکزشان، در تبلیغات برای محصولاتشان، مزیت منحصر به فردی دارند و قادر هستند پیام‌هایشان را از طریق روزنامه‌ها، مجلات، رادیو و تلویزیون به مصرف کننده برسانند، درحالی که یک واحد خرده فروشی مستقل، در این خصوص انتخاب‌های بسیار کمتری دارد.
رئیس سازمان بازرگانی استان قزوین افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مزایای زیادی برای مصرف کنندگان دارد که می‌توان به آزادی انتخاب بیشتر با توجه به تنوع کالایی، ورود آزاد و عدم اجبار به خرید و در نتیجه ایجاد آرامش هنگام خرید، عرضه کالا به قیمت ثابت و همراه با اطلاعات کالا نظیر وزن، تاریخ تولید و انقضا اشاره کرد.  
وی خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در وقت از مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه‌های بزرگ است، فروش اجناس بسیار متعدد در زیر یک سقف سبب می‌شود مصرف کننده فقط با یک‌بار مراجعه نیاز‌های خود را تأمین کنند که این خصوصیت در شهرهای بزرگ پر ازدحام و دارای ترافیک، شاید به لحاظ  قیمت ارزان‌تر و برای مشتریان جذاب‌تر باشد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول