اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی:

نظارت ویژه بر فروشگاه‌های نوشت‌افزار صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی از نظارت ویژه بر فروشگاه‌های عرضه کننده نوشت افزار، کیف، کفش و پوشاک و نمایشگاه‌ها خبر داد.

نظارت ویژه بر فروشگاه‌های نوشت‌افزار صورت می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی خراسان شمالی، محمدرضا کفاشی گفت: در آستانه بازگشایی مدارس با توجه به افزایش تقاضای اقلامی نظیر نوشت افزار، کیف و کفش و پوشاک، نظارت بر عملکرد واحدهای عرضه کننده این کالاها تشدید می‌شود.
وی نظارت دقیق بر روند فروش کالا در نمایشگاه‌های پاییزه را از دیگر اقدام‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: نصب برچسب قیمت بر روی کالا، عرضه کالا با قیمت مصوب و ارائه صورت حساب به خریداران ضروری است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
کفاشی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تخلفات در واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب صورت می‌پذیرد، به شهروندان توصیه می‌شود فقط از واحدهای مجاز و دارای پروانه کسب خرید کنند.
وی همچنین از بازرسی بیش از یک سوم واحد های صنفی استان طی مرداد ماه گذشته خبر داد و گفت: بازرسی از واحدهای اقتصادی در سطح استان بارزترین حضور بازرسان معاونت بازرسی و نظارت سازمان در راستای تقویت بازرسی و نظارت بر کنترل قیمت‌ها و ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه است.
رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: با عنایت به سیاست‌های سازمان بازرگانی خراسان شمالی، مبنی بر تقویت بازرسی و نظارت با هدف تنظیم و ایجاد آرامش در بازار و نظارت صحیح بر عرضه کالا و خدمات، شناسایی افراد سودجو، پیشگیری از بروز تخلفات احتمالی و فراهم کردن زمینه مناسب برای ارائه خدمات به مصرف کنندگان، در این راستا توسط بازرسان بازرگانی در سطح کل استان بیش از 7 هزار و 354 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی، تولیدی و توزیعی به عمل آمده است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که، در همین ایام واحدهای خرده فروش با 3 هزار و 993 مورد بیشترین بازرسی انجام شده را به خود اختصاص دادند و بر این اساس بعد از شهرستان بجنورد در بازرسی از واحدهای صنفی و برخورد با متخلفان شیروان رتبه دوم را دارا است.
کفاشی اظهار داشت: از مجموع 7 هزار و 354  مورد بازرسی‌های صورت گرفته بیش از 790  واحد متخلف، با یک‌هزار و 204 عنوان تخلف شناسایی و پرونده تخلف تشکیل گردیده که البته با توجه به آمار موجود در مقطع زمانی مورد اشاره تعداد پرونده‌های متشکله و همچنین تخلفات کشف شده به ترتیب افزایش 20.9  درصدی و کاهش 17 درصدی را نشان می‌دهد. 
وی ادامه داد: طی همین مدت عمده‌ترین تخلفات کشف شده با 678 مورد به ترتیب اولویت مربوط به گران‌فروشی و 203 مورد مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخنامه است که بر اساس آن تخلف گران‌فروشی به منظور شفاف سازی بازار با 57 درصد در رأس تخلفات مکشوفه قرار دارد.
رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه این سازمان آمادگی خود را برای دریافت به موقع شکایات مردمی کالا و خدمات اعلام می‌کند، گفت: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی در این زمینه، مراتب را از طریق سامانه ارتباطی 124 و پیامک 20000124  به سازمان بازرگانی خراسان شمالی اطلاع دهند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول