اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی استان قم عنوان کرد:

حذف واسطه‌ها با گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی استان قم حذف واسطه‌های غیرضروری میان تولیدکننده و مصرف کننده و کاهش هزینه‌های توزیع را از مزایای گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای دانست.

حذف واسطه‌ها با گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی استان قم، یونس عالی‌پور گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مقایسه با واحدهای توزیع سنتی و خرده فروشی‌ها، دارای خصوصیات و ویژگی‌های زیادی هستند که برای استفاده از این مزایا گسترش آنها در دستور کار سازمان بازرگانی قرار دارد.
وی با بیان اینکه یک فروشگاه زنجیره‌ای که از شعب و فروشگاه‌های متعدد تشکیل می‌شود و معمولا در تمام واحدهایش، کالاهای تجاری یکسانی با قیمت یکسان فروخته می‌شود، گفت: خرید فروشگاه در حجم و مقیاس بالایی است، بنابر این می‌تواند در مقایسه با خرده فروشی‌های کوچک، کالاها را با قیمت پایین‌تری خریداری و با قیمت مناسب تری به فروش رساند.
رئیس سازمان بازرگانی استان قم با تاکید بر اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند بعضی از کارخانجات بزرگ تولیدی دارای هزینه ثابت قابل توجهی هستند، افزود: تداوم حیات اقتصادی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، موکول به توسعه شعب آنهاست، چرا که برای چنین فروشگاه‌هایی، حد پایین از توسعه وجود دارد که کمتر از آن حد، این فروشگاه‌ها دوام نمی‌آورند و متضرر خواهند شد.
عالی‌پور جلوگیری از توسعه بی رویه واحدهای تجاری در فضاهای غیرتجاری، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد کردن کالاهای تولید داخلی و استفاده از بارکد ملی، تثبیت قیمت کالا در مناطق مختلف شهری با توجه به یکسان بودن قیمت انواع کالاهای عرضه شده در تمام شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای را از مزایای اجتماعی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برشمرد.
وی همچنین از بهبود نسبی ترافیک شهری با حذف مسافرت‌های درون شهری غیرضروری‌، کاهش آلودگی هوا و استهلاک وسایل نقلیه، کاهش گردش نقدینگی با استفاده از کارت‌های اعتباری به عنوان دیگر مزایای اجتماعی فروشگاه‌های زنجیره‌ای یاد کرد.
رئیس سازمان بازرگانی استان قم گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به علت قدرت اقتصادی و سازماندهی متمرکزشان، در تبلیغات برای محصولاتشان، مزیت منحصر به فردی دارند و قادرند پیام‌هایشان را ازطریق روزنامه‌ها، مجلات، رادیو، تلویزیون و... به مصرف کننده برسانند، درحالی که یک واحد خرده فروشی مستقل، در این خصوص انتخاب‌های بسیار کمتری دارد.
عالی پور افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مزایای زیادی برای مصرف کنندگان دارد که می‌توان به آزادی انتخاب بیشتر با توجه به تنوع کالایی، ورود آزاد و عدم اجبار به خرید و درنتیجه ایجاد آرامش هنگام خرید، عرضه کالا به قیمت ثابت و همراه با اطلاعات کالا نظیر وزن، تاریخ تولید و انقضا اشاره کرد.
وی صرفه جویی در وقت را از مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه‌های بزرگ دانست و گفت: فروش اجناس بسیار متعدد در زیر یک سقف باعث می‌شود مصرف کننده فقط با یک بار مراجعه نیاز‌های خود را تامین کنند که این خصوصیت در شهرهای بزرگ پرازدحام و دارای ترافیک، شاید از قیمت ارزان‌تر، برای مشتریان جذاب تر باشد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول