اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خبر داد:

سنجش سلامت 31 هزار نوآموز استثنایی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پروش استنایی گیلان از سنجش سلامت 31 هزار و 248 نفر نوآموز آماده ورود به دبستان در این استان خبر داد.

سنجش سلامت 31 هزار نوآموز استثنایی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل بشارتی‌مقدم عصر امروز در جلسه بررسی اجرای طرح سنجش سلامت در استان اظهار داشت: این طرح از اول تیر آغاز شده و تا پایان مهر امسال به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت در تمام مناطق و شهرهای استان اجرا شده است، افزود: در راستای اجرای این طرح تعداد 31 هزار و 248 نفر نوآموز مورد ارزیابی قرار گرفتند.
این مسئول ادامه داد: ازاین تعداد، 28 هزار و 547 نفر نوآموز به مدارس عادی رفتند و تعدادی نیز پس از ارزیابی تخصصی به مدارس استثنایی معرفی شدند که پس از بررسی نهایی متعاقبا اعلام می‌شود.
به گفته وی، طرح ملی سنجش از سال 73 با یک پایگاه در گیلان آغاز شد و پس از 17 سال از اجرای بهینه آن در تمام مناطق و شهرها و پایگاه‌های ثابت و انتقالی برای پذیرش نوآموزان میهن اسلامی آماده بودند.
بشارتی‌مقدم اجرای طرح مذکور را با هماهنگی و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، گروه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سازمان بهزیستی، سازمان صدا و سیما و.... عنوان کرد.
وی یادآور شد: در اجرای سنجش سال گذشته تعداد 29 هزار و 885 نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند که 329 نفر به مدارس استثنایی ارجاع شده بودند.
این مسئول با بیان اینکه خدمت در آموزش و پرورش استثنایی قداست ویژه دارد، گفت: ملاک و هدف خدمت در این سیستم باید رضایت خداوند باشد.            
وی جذب نیروی انسانی کارآمد و تخصصی در آموزش و پرورش استثنایی را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: بیش از 60 معلم در سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش استثنایی اضافه شده است.     
به گفته بشارتی مقدم، تلاش در آموزش و پرورش استثنایی نیازمند عشق، دلسوزی و شفقت است و هر کس بخواهد در این حوزه موفق عمل کند باید از چارچوب صرف اداری فراتر رفته و خود را فدای هدف کند. 
وی با بیان اینکه فعالیت‌‌های آموزشی در گیلان با اولویت برنامه‌های پرورشی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ فعالیت‌های مناسبی در زمینه‌های آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی در حال انجام ‌است. 
رئیس آموزش و پرورش استثنایی گیلان با بیان اینکه معلولیت به هیچ عنوان محدودیت نیست، افزود: آموزش دانش‌آموزان استثنایی امکانات و دوره‌های ویژه را می‌طلبد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول