اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا یک ماه آینده؛

قطعه دوم محور گندمان-لردگان بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری چهارمحال و بختیاری گفت: قطعه دوم محور گندمان-لردگان تا یک ماه آینده بهره‌برداری می‎شود.

قطعه دوم محور گندمان-لردگان بهره‌برداری می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی علیخانی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان بروجن اظهار داشت: پروژه چهارخطه گندمان- لردگان از مصوبات دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری به این استان که به‌زودی هفت کیلومتر از  قطعه دوم این چهارخطه به‌بهره‌برداری می‎رسد.
وی با بیان اینکه عملیات زیرسازی این جاده انجام و آماده آسفالت‌ریزی است، گفت: برای ساخت این قطعه بیش از 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
علیخانی خاطرنشان کرد: این محور تا پایان فصل کاری در این استان زیر بار ترافیکی قرار می‌گیرد.
مدیرکل راه و ترابری چهارمحال و بختیاری طول کل این پروژه را 35 کیلومتر اعلام کرد و گفت: اعتبار اولیه این پروژه بیش از 120 میلیارد ریال است.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 170 پروژه راهسازی در این استان در دست اجراست، گفت: این پروژه ها‌ شامل احداث زیرساخت‌های جاده‌ای ازجمله احداث بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی با اعتباری افزون بر 480 میلیارد ریال است.
علیخانی افزود: از این مبلغ 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و بقیه از محل اعتبارات ملی تأمین و تخصیص داده شده است.
مدیرکل راه و ترابری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: 121 کیلومتر بزرگراه، هزار و 39 کیلومتر راه اصلی، 372 کیلومتر راه فرعی، هزار و 679 کیلومتر جاده روستایی آسفالته، 567 کیلومتر راه روستایی شوسه و 458 کیلومتر جاده روستایی خاکی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
وی با اشاره به اهداف اجرایی طرح چهارخطه کردن محورهای ارتباطی استان افزود: ساخت راه‌های چهارخطه با هدف کمک به بهبود شبکه حمل و نقل، ایمنی تردد برای مسافران و توسعه خدمات رفاهی مسافران مورد توجه قرار گرفته است. 
علیخانی تأکید کرد: با توجه به حجم سنگین ترافیک در محورهای مواصلاتی و شریانی استان با بهره‌برداری از این طرح‌ها تا حد زیادی از بار ترافیکی استان به‌ویژه در محورهای برون‌استانی کاسته می‌شود. 
در پایان نشست شورای اداری شهرستان بروجن از رئیس صندوق مهر امام رضا(ع) به دلیل تحقق اشتغال 90 درصدی در این شهرستان با اهدای لوح ویژه تقدیر و تشکر شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول