اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت عدم رفع مشکلات عمرانی صورت می‌گیرد؛

تعطیلی کتابخانه شهید جعفرزاده سامان تا 10 روز آینده

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت عدم حل مشکل عمرانی کتابخانه شهید جعفرزاده سامان تا 10 روز آینده، این کتابخانه تعطیل خواهد شد.

تعطیلی کتابخانه شهید جعفرزاده سامان تا 10 روز آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اصغر عنابستانی بعدازظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان، اظهار داشت: کتابخانه عمومی شهید جعفرزاده به دلیل نشست زمین و عدم آزمایش مقاومت خاک و همین طور احداث کتابخانه در دامنه کوه رو به تخریب است که هر لحظه احتمال هر گونه حوادث مالی و جانی را بدنبال خواهد داشت.
وی افزود: به دنبال این مشکلات و جلوگیری از هر گونه وقوع خطر احتمالی این اداره کل با رایزنی با مسئولین ذی‌ربط تلاش‌های زیادی را در راستای رفع مشکلات کرده است تا جایی که پیگیری این موضوع یکی از مصوبات جلسه انجمن استان بود.
عنابستانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار داشت: باید با یک برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری برای افزایش ساعت مطالعه تلاش کنیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری ایران را مهد تمدن اسلامی عنوان و تاکید کرد: ایران ظرفیت دارد که در حوزه علم و دانش به کشور برتر دنیا تبدیل شود.
وی گفت: برهمین اساس تمامی مسئولان این استان موظف هستند به‌منظور ارتقای سرانه مطالعه و افزایش ساعت مطالعه، تدوین  کتاب در راستای معرفی ایران به عنوان کشور برتر در حوزه علم و دانش‌ بیش از پیش تلاش کنند.
عنابستانی بر ضرورت ایجاد نهضت مطالعه مفید در این استان تأکید کرد و گفت: نهضت مطالعه مفید باید در شورای فرهنگ عمومی مطرح و اجرای آن برای تمامی دستگاه‌ها الزامی شود.
وی بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به جایگاه و نقش خانواده‌ها در میزان علاقمندی فرزندان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی لازم است تا والدین از سنین کودکی این فرهنگ را در خانواده‌ها نهادینه‌سازی کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری گسترش و تقویت هرچه بیشتر کتابخوانی را باعث غنای فرهنگی جامعه دانست و افزود: این استان بسترهای‌های خوبی برای اجرای طرح‌های مختلف در زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد و به همین دلیل مسئولان استان پذیرای طرح‌های نو در این راستا هستند.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول