اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بجنورد:

425 نفر در آمارگیری نفوس و مسکن بجنورد شرکت دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار بجنورد گفت: 425 نفر برای آمارگیری نفوس و مسکن در این شهرستان شرکت دارند.

425 نفر در آمارگیری نفوس و مسکن بجنورد شرکت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید محمد پاکمهر بعد از ظهر امروز در نشست با عوامل اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن خراسان شمالی اظهار داشت: بدون شک اهمیت جایگاه و ضرورت آمار بر هیچ کسی پوشیده نیست و بیس تصمیم‌گیری‌های کلان داشتن آمار است.
وی افزود: اگر می‌خواهیم آهنگ توسعه را بر‌اساس سند چشم‌انداز سرعت ببخشیم باید به این نیاز واقعی و داشتن آمار صحیح تکیه کنیم.
پاکمهر با تاکید بر اینکه یکی از شاخص‌های توسعه هر کشور دانش آماری است، گفت: دستیابی به آمار به توسعه هر کشوری می‌انجامد و حتی در کشورهای مختلف یک هفته را برای برگزاری رویداد آمارگیری تعطیل می‌کنند.
وی تصریح کرد: اکنون تمام مدیران استان و شهرستان بسیج شده‌اند تا این آمارگیری نفوس و مسکن را هر چه بهتر به سرانجام برسانند.
فرماندار بجنورد با اشاره به روند تشکیل ستاد اجرایی آمار در این شهرستان اظهار داشت: با همکاری معاونت برنامه‌ریزی استانداری خراسان شمالی از تیرماه امسال عملیات اجرایی ستاد سرشماری در بجنورد شروع و سایت مربوط به ثبت نام داوطلبان شرکت در آمارگیری فعال شد.
وی اظهار داشت: بر همین اساس حدود 2 هزار و 50 نفر در سایت مربوطه ثبت نام کردند که از بین این افراد پس از مصاحبه حضوری 480 نفر انتخاب شدند که از این تعداد نیز ستاد سرشماری شهرستان بجنورد 425 نفر را انتخاب که معادل 25 درصد مجموع متقاضیان شرکت در برنامه آمارگیری شهرستان بود.
به گفته پاکمهر، از مجموع افراد دخیل در آمارگیری 111 نفر آقا و 314 نفر خانم بوده که قریب به 75 درصد این افراد دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس هستند.
وی اظهار داشت: بر همین اساس 313 نفر دارای لیسانس و 114 نفر دارای مدرک فوق لیسانس همچنین 38 نفر دارای مدرک دیپلم که سابقه شرکت در برنامه‌های سرشماری را در بجنورد داشته‌اند در هفتمین سرشماری نفوس و مسکن شرکت دارند.
نماینده عالی دولت در بجنورد گفت: همچنین برای آمادگی آمارگیران شهرستان دوره آموزشی 13 روزه با حضور کارشناسان مرکز آمار برگزار شد.
وی از پیش‌بینی دو ستاد در این شهرستان برای امر برگزاری سرشماری نفوس و مسکن خبر داد و گفت: یک ستاد مستقر در فرمانداری و همچنین ستاد دیگری در اداره پست سابق بجنورد برای این آمارگیری پیش بینی شده و همچنین یک حوزه فرعی در بخش مرزی راز و جرگلان ایجاد شده است.
پاکمهر تصریح کرد: 89 وسیله نقلیه برای برگزاری آمارگیری نفوس و مسکن در شهرستان بجنورد ساماندهی شده است.
وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های خوبی نیز در سطح استان انجام شده است، افزود: در همین راستا امام جمعه شهرستان در دو خطبه در خصوص اهمیت سرشماری سخنرانی کرده و همچنین رسانه‌های استان نیز اطلاع‌رسانی خوبی در زمینه مشارکت مردم داشته‌اند.
فرماندار بجنورد همچنین به برگزاری آمارگیری میدانی توسط عوامل آمارگیری اشاره کرد و یادآور شد: بر‌اساس کار میدانی و تخصصی که در یکی از محلات این شهر انجام شد، آمارگیران 97 درصد آمادگی را برای برگزاری این رویداد کسب کرده بودند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول