اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مرکزی:

شهروندان با ماموران سرشماری نفوس همکاری کنند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی خواستار همکاری هر چه بهتر و بیشتر شهروندان با ماموران سرشماری نفوس و مسکن شد.

شهروندان با ماموران سرشماری نفوس همکاری کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا عاشوری ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ سرشماری نفوس و مسکن در مدرسه شهید ثامنی اراک اظهار داشت: طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن از امروز به مدت 20 روز همزمان با سراسر کشور در استان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
وی افزود: امروز هم در کنار دانش‌آموزان عزیز هستیم تا این واقعه مهم را به اطلاع‌آنها برسانیم و از آنها بخواهیم که با ماموران سرشماری همکاری کنند.
معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه از مردم عزیزمان نیز انتظار داریم که با مامورین سرشماری همکاری لازم را داشته باشند تصریح کرد: تدارکات لازم دیده شده، مامورین سرشماری همگی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و اطلاع‌رسانی به صورت مطلوب صورت گرفته و از امروز با مراجعه به درب منازل نسبت به اجرای این طرح اقدام خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه آخرین سرشماری در سال 85 انجام شده است، بیان داشت: نخستین سرشماری کشور در سال 1335 و آخرین سرشماری در سال 85 انجام شد و سرشماری‌هایی که در گذشته انجام می‌شد هر 10 سال یک بار صورت می‌گرفته است.
عاشوری یکی از ویژگی‌های سرشماری امسال را انجام آن در فاصله هر پنج سال یک بار دانست و خاطر نشان کرد: از ویژگی‌های این سرشماری ا ین است که که براساس مصوبه‌ هیئت وزیران باید هر پنج سال یک بار انجام ‌شود تا کشور بتواند بر اساس آمار دقیق به برنامه‌ریزی در توسعه کشور بپردازد.
به گفته وی در سال 85 استان مرکزی حدود یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت داشته است که پیش‌بینی می‌شود در این سرشماری جمعیت استان یک میلیون و 400 هزار نفری باشد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی گفت: در سال 85 استان مرکزی 10 شهرستان داشت که دو شهرستان فراهان و خنداب به استان اضافه شده است.
عاشوری بیان داشت: از مردم می‌خواهیم مثل همیشه که با ما همکاری خوبی داشتند به سوالات ماموران آمار به صورت دقیق پاسخ بگویند زیرا هر چه به سوالات دقیق‌تر پاسخ گفته شود قطعا در امر برنامه‌ریزی کشور می‌توان بهتر و دقیق‌تر کار انجام داد.
وی افزود: از همکاران و ماموران آمار هم تقاضا می‌کنیم که ممکن است هر بار که به درب خانه برای آمارگیری مراجعه می‌کنند به هر دلیلی کسی در خانه نباشد، مجدداً و هر چند بار که لازم است مراجعه کنند تا انشاالله سرشماری به نحو  مطلوب انجام شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی تصریح کرد: از سال 1335 طرح سرشماری در کشور آغاز شد و از آن پس هر 10 سال یک بار این سرشماری انجام می‌شد تا سال 1385 که جمعا  شش سرشماری در کشور انجام شده بود.
عاشوری با اشاره به اینکه در همه جای کشور و دنیا اصولا سرشماری‌ها یک هدف محوری مشخص را دنبال می‌کنند و آن هم جمع‌آوری اطلاعات و آمار برای امر برنامه‌ریزی است، ادامه داد: علت اصلی تغییر زمان از هر 10 سال به  هر پنج سال یک بار، این است که برنامه‌ریزان کشور بتوانند با اطلاعات و آمار به روز و دقیق‌تر به امر برنامه‌ریزی در زمینه‌های مختلف بپردازند.
وی عنوان کرد: در این طرح 70 قلم اطلاعات جمع‌آوری می‌شود که در همه زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، صنعت خدمات و در زمینه آمار دانش‌آموزان، دانشجویان رشته‌های مختلف تحصیلی، مکان‌های تحصیلی، خانوارها و...  است.
معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی اذعان داشت: به منظور اجرای این طرح ماموران  موظف هستند که با دقت پرسش‌نامه‌ها را تکمیل کنند، اطلاعات دقیق بستگی دارد به پاسخی که خانواده‌ها به آن می‌دهند، هر چه اطلاعات دقیق‌تر باشد در واقع نوع و مبنای برنامه‌ریزی و انتخاب آن بهتر خواهد بود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول