اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

آمار و اطلاعات پایه برنامه‌ریزی محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اهمیت آمار گفت: آمار و اطلاعات پایه برنامه‌ریزی محسوب می‌شود.

آمار و اطلاعات پایه برنامه‌ریزی محسوب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در مراسم آغاز سرشماری نفوس و مسکن که در مدرسه شاهد زینبیه زنجان برگزار شد، اظهار داشت: بدون آمار و اطلاعات نمی‌توان هیچ برنامه‌ریزی مطمئنی را داشت.
وی با اشاره به اینکه سرشماری نفوس و مسکن در ایران هر 10 سال یک‌بار انجام می‌شد، افزود: به لطف الهی و همت مسئولان زمان انجام سرشماری در ایران به پنج سال کاهش یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر نقش فرهنگیان در جامعه تصریح کرد: انجام سرشماری نفوس و مسکن هم به مانند سایر کارها نیازمند همکاری قشر تاثیرگذار فرهنگیان در کشور است.
وی با اشاره به تاثیر گذاری فرهنگیان و به تبع آن دانش‌آموزان در انجام درست سرشماری تاکید کرد: دو قشر معلم و دانش‌آموز به دو صورت می‌توانند نقش مثبت در انجام سرشماری ایفا کند.
نظری، آماده بودن مدارک مورد نیاز برای ارائه به آمارگیران در موعد مقرر و ارائه اطلاعات درست را از جمله مواردی اعلام کرد که می‌تواند در انجام درست آمارگیری کمک کند.
وی با اشاره به اینکه تاخیرهای دقیقه‌ای آمارگیران نیز بر پایان به موقع سرشماری تاثیر می‌گذارد، گفت: خانواده‌ها از طریق فرهنگیان و به تبع آن دانش‌آموزان باید توجیه شوند که کارت‌های شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی و همچنین سند منزل را به موقع آماده کرده و به هنگام مراجعه آمارگیران در سریع‌ترین زمان به او برای ثبت و ضبط اطلاعات ارائه دهند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اهمیت آمار گفت: آمار و اطلاعات پایه برنامه‌ریزی محسوب می‌شود.
وی سهم فرهنگیان را در انجام درست و به موقع سرشماری توجیه دانش‌آموزان و به تبع آن خانواده‌ها اعلام کرد.
نظری تاکید کرد: توجیه دانش‌آموزان در آماده بودن مدارک مورد نیاز شناسایی اعضای خانواده و همچنین سند منزل برای انجام سرشماری نفوس و مسکن می‌تواند در پایان یافتن به موقع سرشماری طی 20 روز کمک شایان توجهی بکند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول