اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

آمار پایه اصلی برنامه‌ریزی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: آمار دقیق و درست، پایه اصلی یک برنامه‌ریزی منسجم و همه‌جانبه است.

آمار پایه اصلی برنامه‌ریزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در حاشیه مراسم زنگ گلبانگ سرشماری نفوس و مسکن در دبیرستان سعدی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پهناور و وسیع بودن کشور ایران و پراکندگی جمعیت و همچنین مسافرت‌های درون و یا برون کشوری، گرفتن آمار دقیق و صحیح مشکل بوده و نیازمند همکاری و مساعدت مردم است.
وی افزود: سرشماری نفوس و مسکن در کل کشور در یک بازه زمانی 20 روزه انجام می‌شود که طی این مدت سرشماران بر اساس یک پرسشنامه 51 سوالی، ضمن درخواست اصل کارت ملی، شناسنامه و کد پستی افراد اطلاعاتی در خصوص تعداد نفرات، جنسیت افراد، وضعیت تأهل و مسکن را ثبت می‌کنند.
صلاحی ضمن تأکید بر محرمانه بودن اطلاعات شخصی افراد، اظهار داشت: آمار اخذ شده کاملا محرمانه بود و تحلیل آن نیز محرمانه انجام شده و افراد باید با اطمینان خاطر در ارتباط با اینکه اطلاعات شخصی وی در هیچ جای دیگری درز پیدا نمی‌کند، با صداقت، دقت و حوصله پاسخگو باشند.
وی با اشاره به اینکه پاسخ کامل و صحیح به همه سوالات آمارگیران برای هر فرد در حدود 20 دقیقه زمان‌بر است، افزود: هر فرد ایرانی باید با اطلاع از این موضوع که نتیجه آمارهای اخذ شده مبنای برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان کشوری است، نهایت همکاری را با آمارگیران نفوس و مسکن کشور داشته باشند.
استاندار خراسان رضوی ضمن درخواست از مردم برای حضور حداقل یک نفری از اعضای خانواده در خانه طی مدت سرشماری نفوس و مسکن اظهار داشت: هرچه آمارها دقیق و به واقعیت نزدیک‌تر باشد، برنامه‌ریزی‌های انجام شده بر اساس این آمار صحیح‌تر و راه‌گشاتر خواهد بود بنابراین از مردم می‌خواهم که در طول این 20 روز آمارگیری حداقل یکی از اعضای خانواده به همراه کارت‌های شناسایی و کدپستی همه اعضا در خانه حضور داشته باشد.
صلاحی با تأکید بر پرجمعیت بودن استان خراسان رضوی افزود: در حدود 50 درصد از جمعیت استان در شهر و در حدود 50 درصد دیگر در شهرستان‌ها و روستا‌ها ساکن هستند و به همین خاطر و برای دریافت صحیح اطلاعات، آمارگیران طی گذراندن سه دوره آموزشی 12 روزه در تهران، مشهد و شهرستان‌ها اقدام به اخذ آمار می‌کنند.
وی ادامه داد: بعد از انجام سه مرحله آموزش آمارگیران در استان تعداد 360 آمارگیر در شهر مشهد و تعداد ۷ هزار و 500 آمارگیر برای اخذ اطلاعات در کل استان وظیفه آمارگیری را بر عهده گرفتند.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که نتیجه این آمار نفوس و مسکن به سمت پنج سال مبنای اصلی برنامه‌ریزی استان و کشور است، اظهار داشت: بر اساس قانون آمارگیری در کشور از سال 1335 هر 10 سال یک مرتبه در کشور انجام می‌شد.
وی ادامه داد: ششمین و آخرین آمارگیری رسمی کشور که در سال 1385 انجام شد و پس از آن به سبب برنامه چشم‌انداز پنج ساله توسعه، هیئت وزیران انجام هر پنج سال یکبار آمارگیری را در کشور تصویب کردند.
صلاحی ضمن تشکر از معاونت برنامه‌ریزی استان، مدیر کل آمار استانداری، فرمانداران و همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: امیدواریم با تهیه یک آمار دقیق و نزدیک به واقعیت و برنامه‌ریزی چشم‌انداز پنج‌ساله منطبق بر آن به افق 1404 دست یافته و قدرت اول سیاسی و فرهنگی منطقه محسوب شویم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول