اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری اردبیل:

مردم هرگونه اقدام تبلیغی آمارگیران را اطلاع دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری اردبیل گفت: مردم در جریان سرشماری هرگونه اقدام تبلیغی و یا فعالیت‌هایی غیر از ثبت آمار را اطلاع دهند زیرا نباید عرصه آمارگیری نفوس و مسکن را به عرصه تبلیغات یا توزیع بروشور اختصاص داد.

مردم هرگونه اقدام تبلیغی آمارگیران را اطلاع دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد یعقوبی پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین آغاز اجرای سرشماری نفوس و مسکن در این استان اظهار داشت: یک هزار و 500 نفر از این نیروها در رده‌های اجرایی، عملیاتی و میدانی با لباس‌های مخصوص و کارت شناسایی مشخص فعالیت می‌کنند و با مراجعه به منازل نسبت به دریافت اطلاعات و تکمیل فرم‌ها اقدام می‌کنند.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید شناسنامه سرپرست و اعضای خانواده، کارت ملی و قبض تلفن ثابت را برای ثبت شماره کدپستی در دسترس داشته باشند، گفت:‌ آمارگیران در این سرشماری سؤالات متعددی را از سرپرست خانواده و یا فرد پاسخگو می‌پرسند و باید با آرامش و طمانینه و در نهایت صداقت به این سؤالات پاسخ داده شود.
یعقوبی تصریح کرد: اگر خانواده‌ای از اول صبح تا غروب آفتاب در منزل نباشد، آمارگیران با گذاشتن یادداشت و یا فرم‌های مشخص از آنها می‌خواهند زمان دقیق حضور در منزل را اعلام کنند تا ماموران بتوانند در حوزه فعالیت خود به آنجا مراجعه کرده و انجام وظیفه کنند.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری اردبیل با بیان اینکه این آمارگیری 21 روز به طول می‌انجامد، اظهار داشت:‌ برای هر آمارگیر محدوده فعالیت مشخص و حدود 400 خانواده تعیین شده است تا با مراجعه به آنها بتواند فرم‌ها و پرسش‌نامه‌ها را تکمیل کند که در این ارتباط 50 درصد کار با دقت و هوشیاری آمارگیر و 50 درصد دیگر نیز با پاسخگویی صحیح و صادقانه سرپرست خانوارها تکمیل شده و اطلاعات آنها جمع‌آوری می‌شود.
یعقوبی ادامه داد: مردم هرگونه اقدام تبلیغی و یا فعالیت‌هایی غیر از ثبت آمار را اطلاع دهند زیرا نباید عرصه آمارگیری نفوس و مسکن را به عرصه تبلیغات و یا توزیع بروشور و اقلام تبلیغاتی اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری اردبیل به سابقه آمار در کشورمان اشاره کرد و افزود:‌ از سال 1335 سرشماری نفوس و مسکن در کشورمان آغاز شده و در سال 1375 نیز نظام جامع آماری کشور تصویب کرد که هر 10 سال یک بار آمارگیری نفوس و مسکن انجام شود اما با پیشنهاد دولت قرار است از امسال فاصله زمانی آمارگیری به پنج سال تقلیل یابد.
یعقوبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان اردبیل 332 هزار خانوار زندگی می‌کنند که به نظر می‌رسد با یک برنامه‌ریزی درست در مدت 21 روز می‌توان اطلاعات آَنها را به صورت دقیق و منسجم جمع‌آوری و در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار داد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول