اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول در وزارت جهاد کشاورزی:

آموزش تاکداران برای تولید محصول سالم ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: مسئول گروه ریز میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی آموزش تاکداران برای تولید محصول سالم را ضروری عنوان کرد.

آموزش تاکداران برای تولید محصول سالم ضرورت دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدعلی نجاتیان بعد از ظهر امروز در جشنواره ملی انگور خراسان شمالی اظهار داشت: ارائه این آموزش‌ها علاوه بر افزایش راندمان محصولات انگور، به بهبود تولیدات تاکداران خواهد انجامید.
وی با تاکید بر اینکه انگور خراسان شمالی از مرغوبت بالایی برخوردار است، افزود: انگور این استان به عنوان محصول سالم قابلیت عرضه در بازارهای داخلی و خارجی را دارد.
مسئول گروه ریز میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون در کشورهای اروپایی محصولات سالم با قیمت بالایی عرضه شده و خریداران خود را دارد.
وی در عین حال توجه به بسته بندی محصولات باغی و کشاورزی از جمله انگور را برشمرد و گفت: این اقدام می‌تواند به افزایش فروش محصولات همچون انگور در کشورهای خارجی شود.
نجاتیان همچنین با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت انگور خراسان شمالی به سبب برداشت در فصل سرما تصریح کرد: برای این موضوع باید برنامه‌ای تدوین تا از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.
مسئول گروه ریز میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری وجود دلالان و واسطه‌ها را یکی از مشکلات بخش کشاورزی از جمله انگور عنوان کرد و گفت: واسطه‌ها در زمان برداشت محصولات کشاورزی وارد عمل شده و با ایجاد فضای کاذب ضمن خریداری محصولات کشاورزان، این محصولات را پس از نگهداری چند ماهه در سردخانه و انبارها، سودهای زیادی را نصیب خود می‌کنند.
وی بر ترغیب کشاورزان برای نگهداری محصولات مازاد باغی خود در سردخانه‌ها تاکید کرد و گفت: این امر نیازمند ترویج و فرهنگ سازی از سوی جهاد کشاورزی به منظور استفاده از ظرفیت سردخانه توسط کشاورزان برای ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی است.
نخستین جشنواره ملی انگور به مدت یک روز در خراسان شمالی در حال برگزاری است.
در این جشنواره مهمانانی از وزارت جهاد کشاورزی، محققان، سرمایه گذاران و ... شرکت دارند.خراسان شمالی با تولید سالانه 183 هزار تن انگور، معادل 9 درصد انگور کشور از این حیث رتبه پنجم را دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول